عصر بازار

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

تقسیم سود در مجامع شرکت‌ها علت ریزش روزهای اخیر بورس

عصر اعتبار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با تقسیم سود در مجامع، نماد شرکتها با قیمت پایین تری در بورس باز می شود و بر این اساس سهامداران ترجیح می دهند با فروش سهام خود به مجامع نروند که این موضوع موجب تداوم ریزش بازار می شود.

تقسیم سود در مجامع شرکت‌ها علت ریزش روزهای اخیر بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مهدی حمیدی گفت: بررس وضعیت معاملات روز گذشته و امروز بازار سهام نشان از بازگشت روزنه های امید و رونق به بورس و معاملات آن دارد.
    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایل افت شاخص و قیمتها در هفته های گذشته اذعان داشت: تقسیم سود در مجامع شرکتها را باید به یکی از عمده دلایل افت بازار دانست؛ چرا که با تقسیم سود در مجامع نماد شرکتها با قیمت پایین تری بازگشایی می شود و بر این اساس سهامداران ترجیح می دهد با فروش سهام خود به مجامع شرکتها نروند که این موضوع موجب ایجاد جو هیجانی منفی در بورس و تشکیل صف های فروش در نمادهای مختلف و در پی آن تداوم ریزش بازار می شود.
    وی همچنین در خصوص تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر معاملات بورس نیز تصریح کرد: در یکی دو روز گذشته شاهد چرخش لیدری بازار از سوی خودرویی ها به سمت بانکی ها هستیم که یکی از دلایل آن می تواند کاهش نرخ سود بانکی باشد.
    این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: از سوی دیگر در صورتی که کاهش نرخ سود بانکی به کاهش بهره تسهیلات منجر شود نیز می توان به رونق و سودآوری بنگاهها در میان مدت و تاثیر مثبت آن بر بورس امیدوار بود.
    وی همچنین در خصوص چرخش لیدری بازار به سمت بانکها گفت: احتمال تسهیل افزایش سرمایه بانک‌ها و انتشار خبرهایی در مورد پرداخت بدهی‌ها توسط دولت و نیز افزایش خوش‌بینی به رفع مشکلات بین‌المللی از جمله مواردی هستند که این فرضیه را قوت می دهند و بر این اساس می توان به رشد نمادهای بانکی در بورس خوش بین بود.
    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: البته چرخش لیدری بازار از خودرویی ها به بانکی ها تنها یک فرضیه است که برای اثبات آن باید منتظر شرایط بازار در روزهای آینده بود و نباید به صورت هیجانی اقدام به معامله سهام در بورس کرد.
    وی همچنین یکی از مشکلات کنونی صنعت بانکداری در کشور را مطالبات آنها از بخش‌های مختلف اقتصاد عنوان کرد و گفت: با این وجود یکی از پتانسیل های مثبت پیش روی گروه بانکی حل مشکلات مربوط به سوئیفت و مبادلات بین المللی ارزی است که می تواند بانکی ها را به لیدری بورس تبدیل کند.
    این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در صورتی که تحلیل و بررسی بنیادین صنایع و بنگاهها را ملاک عمل و تصمیم گیری در بورس قرار دهیم، رفته رفته هیجان در بورس کمرنگ می شود و می توان به بورس به عنوان بازاری برای ورود سرمایه ها و در پی آن رونق اقتصادی امیدوار بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو