عصر بازار

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار اعتبار

عصر اعتبار- دولت بابت پاداش پایان خدمت حدود هزار نفر از فرهنگیانی که سال ۹۳بازنشسته شده‌اند ۱۵۰میلیارد تومان به فرهنگیان بدهکار است. نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام کرده‌اند پیگیر پرداخت مطالبات فرهنگیان هستند.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار اعتبار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از همشهری، پاداش پایان خدمت فرهنگیان در چند سال اخیر همواره با تأخیر چند ساله پرداخت شده، آن هم با حاشیه‌های فراوان و انتقادهای فرهنگیان.در نیمه دوم سال گذشته که به تعبیر وزیر آموزش و پرورش سال تنگنای مالی بود، این دستگاه را با آنچه فانی «چالش مطالبات فرهنگیان» می‌خواند روبه‌رو کرد.

    وزیر آموزش و پرورش اسفند 94در این‌باره به همشهری گفت که «در این خصوص جلسات متعددی با سازمان مدیریت و مجلس داشتیم که به نتیجه نرسید.» او با پوزش از فرهنگیان به‌خاطر تأخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت آنان، توضیح داد که موفق شده اوایل اسفند هزار و50میلیارد تومان اعتبار تأمین کند و به‌تدریج مطالبات 31هزار فرهنگی بازنشسته سال93پرداخت می‌شود.

    ظاهرا میزان مطالبات فرهنگیان بازنشسته سال 93بیش از این مبلغ بوده و با وجود گذشت 4‌ماه از وعده وزیر هنوز هم برخی فرهنگیان پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌اند.این موضوع که موجب اعتراض آنها شده‌ در تماس برخی از این افراد با همشهری نمایان شد. پازوکی، یکی از بازنشستگان فرهنگی با انتقاد از وضعیت پرداخت پاداش پایان خدمت خود به همشهری گفت: «اسفند 94با تبلیغات فراوان از پرداخت پاداش پایان خدمت ما خبر دادند و بر سر ما منت گذاشتند که وزیر آموزش و پرورش شخصا اعتبار مورد نیاز را از دو بانک قرض گرفته‌است.» او توضیح داد که پرداخت پاداش پایان خدمت‌مان را مشروط به امضای «تعهدنامه» کردند ولی با وجود گذشت 4‌ماه از سال 95هنوز ریالی از باقیمانده پاداش‌مان را دریافت نکرده‌ایم. پیگیری‌مان نیز نتیجه‌ای نداشته‌ است. حسینی‌خواه، بازنشسته دیگری است که معتقد است دولت پس از 30سال خدمت صادقانه در آموزش و پرورش به او و همکارانش ظلم کرده و بین بازنشستگان فرهنگی با بازنشستگان سایر دستگاه‌ها تفاوت قائل می‌شود.

        وامی که کفاف نداد

    قبل از تعطیلات نوروز 95وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که مبلغ هزار و 50میلیارد تومان از بانک‌های ملی و سرمایه برای پرداخت مطالبات پاداش پایان خدمت فرهنگیانی که سال 93بازنشسته شده‌اند وام گرفته‌است. همچنین اواخر اسفند 94سیدمحمد بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که پاداش پایان خدمت سال 93فرهنگیان پرداخت شده‌است. اکنون 3‌ماه از سال 95می‌گذرد ولی حدود هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته سال 93هنوز پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌اند، ‌علت هم کاملا مشخص است؛ «نبود بودجه».

    مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پیگیری‌های همشهری درباره پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال 93اینگونه توضیح داد: «از حدود 30هزار فرهنگی که سال 93بازنشسته شده‌اند هنوز حدود هزار نفر از همکاران ما به‌علت کمبود اعتبار پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌اند.» منصور مجاوری گفت: « برای پرداخت پاداش پایان خدمت به هزار و 150میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که 900میلیارد تومان از بانک‌ها وام گرفته شد، 100میلیارد تومان هم از بودجه وزارتخانه تأمین شد و به 150میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.» به گفته او، برای تأمین 150میلیارد تومان باقی‌مانده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مکاتبات زیادی شده ولی هنوز به نتیجه نرسیده‌ و همچنان منتظر تخصیص اعتبار هستیم.

        مطالبات فرهنگیان اولویت کمیسیون آموزش

    نمایندگان عضو کمیسیون آموزش مجلس نهم باوجود پیگیری‌های فراوان نتوانستند دولت را مجاب کنند که پاداش پایان خدمت فرهنگیانی را که سال 93بازنشسته شده‌اند، پرداخت کند. اسدالله عباسی عضو این کمیسیون در مجلس دهم به ایسنا گفته است:«پیگیری مطالبات فرهنگیان بازنشسته که از سال 93با تأخیر پرداخت می‌شود باید در اولویت قرار بگیرد.مطالبات فرهنگیان بازنشسته بابت پاداش پایان خدمت که از سال 93باقی‌مانده باید در اسرع وقت بررسی شود.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو