عصر بازار

هنگ‌کنگ گران‌قیمت‌ترین شهر جهان شد

عصر اعتبار- هنگ‌کنگ در لیست سالانه شرکت مشاور مرسر، به عنوان گران‌قیمت‌ترین شهر جهان برای مهاجران انتخاب شده‌است و پس از آن شهر لوآندا،‌پایتخت آنگولا رتبه دوم را به دست آورده‌است.

هنگ‌کنگ گران‌قیمت‌ترین شهر جهان شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از همشهری، براساس گزارش BBC، لوآندا که طی سال‌های اخیر به صورت مداوم رتبه اول این لیست را به دست می‌آورد،‌به واسطه کاهش ارزش پول محلی به رتبه دوم سقوط کرده‌است.

    زوریخ و سنگاپور به ترتیب سومین و چهارمین شهرهای گران‌قیمت جهان انتخاب شده‌اند و توکیو مانند سال قبل پنجمین شهر گران در جهان است. این نظرسنجی و پژوهش ویژه شرکت‌هایی انجام گرفته است تا هزینه‌ها و مخارج کارگران مهاجر را محاسبه کنند.

    لیست جدید که هزینه زندگی در 209 شهر در سرتاسر جهان افزایش یافته‌است، براساس مقایسه قیمت 200 مورد مختلف مورد نیاز برای زندگی از قبیل خانه، حمل و نقل، غذا، پوشاک و سرگرمی جمع‌آوری شده‌است.

    شهر کینشاسا برای اولین‌بار در میان 10 شهر گران‌قیمت برتر جهان قرار گرفته‌است و رتبه ششم را دارد درحالی‌که شهرهای شانگهای، ژنو، انجامنا پایتخت چاد و پکن رتبه‌های هفتم تا دهم را به دست آورده‌اند.

    به گفته شرکت مرسر این رتبه‌بندی به شدت تحت تاثیر بی‌ثباتی بازار و اقتصاد راکد در بسیاری از نقاط جهان قرار دارد. ارزان‌قیمت‌ترین شهر‌ جهان برای مهاجران براساس هزینه زندگی پایتخت نامیبیا، ویندهوک است و پس از آن کیپ‌تاون رتبه دوم را به دست آورده‌است.

    براساس این گزارش،‌هزینه‌های زندگی در هنگ‌کنگ،‌گران‌قیمت‌ترین شهر جهان از این قرار است:

    کرایه برای یک خانه سه‌خوابه:12077 دلار آمریکا

    قیمت یک شلوار جین: 128 دلار آمریکا

    قیمت یک فنجان قهوه: 7.8 دلار آمریکا

    قیمت یک همبرگر: 4.8 دلار آمریکا

    نتیجه پژوهشی دیگر که در سال 2016 توسط واحد اطلاعات اکونومیست انجام گرفته‌بود، سنگاپور را به عنوان گران‌قیمت‌ترین شهر جهان معرفی می‌کرد و پس از آن شهر‌های زوریخ،‌هنگ‌کنگ، ژنو و پاریس رتبه‌های برتر را داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی