عصر بازار

مدیر کل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد عنوان کرد

۳ تا ۴ میلیون تومان کمک بلاعوض برای جهیزیه

عصر اعتبار- مدیر کل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد گفت: ۷۵ هزار دختر عقد کرده منتظر دریافت جهیزیه تحت پوشش کمیته امداد داریم و به طور متوسط ۳ میلیون تا ۴ میلیون تومان کمک بلاعوض به آنها بابت دریافت جهیزیه می‌ شود.

۳ تا ۴ میلیون تومان کمک بلاعوض برای جهیزیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نوروزی در نشست خبری طرح «آینه شمعدون» که امروز برگزار شد، اظهار کرد: ما منابع مالی برای تامین جهیزیه دختران کم داریم. البته در حال حاضر اعتبارات مربوط به این کار هم از بابت کمک‌های دولتی و مردمی دو برابر شده است به گونه‌ای که در سال جاری در مجموع منابع دولتی و مردمی 160 میلیارد تومان بابت تامین جهیزیه دختران عقد کرده کمیته امداد امام خمینی(ره)صرف می‌کنیم. البته در حال حاضر 75 هزار نفر از آنان در نوبت دریافت جهیزیه هستند.

    وی افزود: کمیته امداد خانه انفاق کنندگان و خیرین است و خیرین طرح اکرام به طور مستمر کمک می‌کنند. در حال حاضر در قالب این طرح 900 هزار حامی داریم که هم شامل ایتام و هم محسنین می‌شود.

    نوروزی اظهار کرد: کمیته امداد یک میلیون و 750 هزار خانوار را به طور مستمر تحت پوشش قرار داده است که در مجموع چهار میلیون نفر می‌شوند. حدود 500 هزار دختر تحت پوشش کمیته امداد در شرف ازدواج قرار می‌گیرند که سالانه 10 تا 15 درصد از آنان ازدواج می‌کنند.

    وی با اشاره به طرح «آینه شمعدون» اظهار کرد: حدود 50 سازمان مردم نهاد، خیریه و مذهبی با این طرح همکاری می‌کنند و ما تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های فردی، اجتماعی و دولتی برای کمک به نیازمندان بهره ببریم.

    مدیر کل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه سال گذشته 90 هزار جهیزیه ارائه شد گفت: با این وجود هنوز دختران عقد کرده‌ای در نوبت دریافت جهیزیه هستند. البته دولتمردان نیز مساعدت‌های لازم را در این زمینه انجام می دهند که تلاش می‌کنیم در سال جاری جهیزیه 90 هزار دختر عقد کرده تحت پوشش کمیته امداد را تامین کنیم.

    به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست حجت الاسلام رؤیت مسئول طرح «آینه شمعدون» نیز درباره این طرح اظهار کرد: بیش از 50 مرکز در این طرح مشارکت می‌کنند که برخی از آنها خیرینی مانند مجمع خیرین ازدواج و برخی دیگر مجموعه‌های حاکمیتی مانند بسیج اصناف و کانون‌های مساجد در سراسر کشور هستند.

    وی اضافه کرد: خیرین می‌توانند از امروز تا پایان ماه مبارک رمضان با شماره گیری #767* کمک های خود را واریز کنند و این شماره به حساب‌های کمیته امداد مرتبط است. کمک‌های انجام شده پایان ماه مبارک رمضان جمع می‌شود و از سوی کمیته امداد به صرف جهیزیه دختران عقد کرده می‌شود.

    به گزارش ایسنا، علیرضا نائینی سخنگوی طرح «آینه شمعدون» نیز اظهار کرد: این طرح شبیه طرح همسفره است که سال گذشته برای حمایت از 400 هزار کودک دچار سوء تغذیه اجرا شد. تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های مردمی را در طرح «آینه شمعدون» با بهره گیری از فضای رسانه‌ای جذب کنیم. ما با مجمع خیرین ازدواج نیز به تفاهماتی دست پیدا کرده ایم.

    وی افزود: تلاش می‌کنیم فضای تبلیغی را ایجاد کنیم و  در 16 نقطه کشور نیز ستاد استانی تشکیل داده‌ایم. تمرکز ما بیشتر بر شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و کرمان است و در واقع مأموریت ما طراحی کمپین رسانه‌ای و جذب حمایت‌های مردمی است تا آنها را در اختیار کمیته امداد قرار دهیم.

    نائینی با بیان اینکه شعار طرح «آینه شمعدون» «جهیزیه‌اش با من» است، گفت: به منظور تبلیغ از فضاهای تبلیغی شهرداری تهران بهره می‌بریم. برای اولین بار قرار است مبالغ داخل بخشی از صندوق صدقات به این طرح اختصاص پیدا کند بدین منظور کاورهایی برای 2000 صندوق صدقات بازطراحی شده است که مشخص می کند مبلغ جمع شده در آن صرف طرح «آینه شمعدون» می‌شود.

    وی در پایان اظهار کرد: هزینه‌های لازم برای تبلیغات را از طریق خیرین جذب می‌کنیم، علاوه بر آن سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز با ما همکاری می‌کند. همچنین تیزرهای تلویزیونی نیز رایگان پخش می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو