عصر بازار

بیش از ۹۰ درصد حسابهای تعاونی اعتبار ثامن الحجج تعیین تکلیف شد

عصر اعتبار- از بیستم تیرماه سال‌جاری، حساب‌های تعیین تکلیف ‌نشده سپرده گذاران تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج تا سقف یک میلیارد ریال به بانک عامل منتقل می شود.

بیش از ۹۰ درصد حسابهای تعاونی اعتبار ثامن الحجج تعیین تکلیف شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مقرر شده است حساب های سپرده و تسهیلات نزد آن تعاونی براساس شیوه نامه جدید، تا سقف تعیین شده به ازای هر مشتری به بانک عامل انتقال یابد.
    بر این اساس، مشتریان تعاونی یادشده باید با دردست داشتن مدارک مورد نیاز به شعب تعاونی که در آن حساب افتتاح کرده اند مراجعه و گواهی تسویه حساب دریافت کنند. در این مرحله، پس از انتقال تدریجی حساب‌ها به بانک عامل، سقف های پرداختی اعلام شده تاکنون به همه مشتریان تعلق خواهد گرفت و به هر مشتری، حداکثر تا نصاب اعلام شده پرداخت می شود.
    همچنین لازم است مشتریان، قراردادی مبنی بر عدم مطالبه وجوه حساب های خود طی مدت تعیین شده را با بانک عامل منعقد کنند تا در این مدت، فرصت کافی برای تبدیل دارایی های تعاونی به وجوه نقد به منظور بازپرداخت به سپرده گذاران فراهم شود. بدیهی است به تدریج سقف های قابل انتقال و همچنین با تبدیل دارایی‌ها، سقف های قابل پرداخت برای تمام سپرده گذاران افزایش خواهد یافت.
    گفتنی است هر گونه تصمیم گیری در خصوص پرداخت سود به حساب های انتقال  یافته طی مدت قرارداد مشتریان در بانک عامل به پس از نتایج ارزیابی املاک تعاونی و حصول اطمینان از تکافوی دارایی ها برای بازپرداخت اصل وجوه حساب‌های سپرده گذاران و اخذ مجوزهای لازم موکول خواهد شد.
    در این مرحله مشتریانی که در قبال سپرده،تسهیلات دریافت کرده اند ابتدا می بایست در تعاونی نسبت به تهاتر سپرده و تسهیلات اقدام و خالص مطالبات خود را تا نصاب پیش گفت به صورت گواهی تسویه حساب برای انتقال به بانک عامل ارائه کنند. لازم به ذکر است مشتریان دارای تسهیلات در قبال سایر وثایق نیز باید خلاصه پرونده تسهیلاتی خود را از تعاونی دریافت و در اختیار بانک عامل قرار دهند.
    این گزارش در ادامه می افزاید؛ به منظور جلوگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی، دریافت اقساط تسهیلات تعاونی از تاریخ 1395/2/27 در شعب و از طریق درگاه اینترنتی بانک عامل آغاز شده و تسهیلات گیرندگان باید اقساط خود را صرفاً به شماره حساب 5010219010214 نزد بانک پارسیان واریز کنند. بدیهی است از تاریخ یادشده، دریافت هرگونه اقساط در شعب تعاونی ممنوع بوده و قابل پذیرش نخواهد بود.
    شایان ذکر است بر اساس تصمیمات متخذه و به منظور کاهش هزینه ها و جلوگیری از هدررفت منابع محدود موجود، درحال حاضر بیش از 130 شعبه تعاونی در سایر شعب ادغام شده و این فرآیند برای اغلب واحدهای استیجاری و برخی از واحدهای ملکی نیز تداوم خواهد داشت. همچنین طی توافق انجام شده با بانک پارسیان، کارکنان تعاونی می‌توانند در آزمون استخدامی اختصاصی که شرایط و ضوابط مربوط به زودی از طریق آن بانک اطلاع رسانی خواهد شد، شرکت کنند.
    در پی وقوع بحران مالی تعاونی اعتبار غیرمجاز ثامن الحجج و ناتوانی آن در بازپرداخت وجوه سپرده گذاران، موضوع سامان دهی تعاونی مذکور در جلسات شورای پول و اعتبار مطرح و تودیع سپرده های مردمی با نظارت بانک مرکزی و همکاری موثر قوه قضائیه و سایر نهادهای نظارتی از 1394/11/13 توسط بانک عامل، آغاز و تاکنون نیز بیش از 90 درصد حساب های تعاونی تعیین تکلیف شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو