عصر بازار

ارائه بیش از ۲۵ نوع وام دانشجویی به دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی

عصر اعتبار- معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در مجموع بیش از ۲۵ نوع وام برای دانشجویان دوره روزانه و چهار نوع وام به دانشجویان دوره شبانه این دانشگاه اعطا می‌شود.

ارائه بیش از ۲۵ نوع وام دانشجویی به دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، عباس فنی‌اصل  با اشاره به عملکرد اداره رفاه دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: این اداره یکی از واحدهای تابعه مدیریت اموردانشجویی می باشد که مسئولیت پرداخت وام‌ها و امور تسویه‌حساب دانشجویان را به عهده دارد.

    وی اطلاع‌رسانی، جمع‌آوری درخواست انواع وام‌های دانشجویی دوره روزانه و شبانه، بررسی، کنترل، ثبت و ارسال آن از طریق سیستم جامع اداری اتوماسیون به صندوق رفاه دانشجویان را از رئوس فعالیت‌های اداره رفاه دانشجویی دانشگاه عنوان کرد و افزود: درمجموع بیش از 25 نوع وام برای دانشجویان دوره روزانه و چهار نوع وام برای دانشجویان دوره شبانه قابل اعطا می‌باشد.

    فنی‌اصل با اشاره به وام‌های قابل اعطا به دانشجویان دوره روزانه، اضافه کرد: وام‌های تحصیلی (مجردی و متاهلی)، مسکن (مجردی و متاهلی)، ضروری (عادی، مبتکر، نمونه، ممتاز، حوادث غیرمترقبه، قهرمان ورزشی، خریدکتاب‌های تخصصی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، نابینا، معلول جسمی و حرکتی)، ودیعه مسکن(مجردی و متاهلی)، ازدواج و کارآفرینی، حج‌عمره و عتبات عالیات، تحصیلی (ممتاز و نمونه)، تحصیلی و مسکن هسته‌ای ، ودیعه مسکن متاهلی(نخبگان، غیرایرانی و کارآفرینی امید)، بنیاد علوی، وام ویژه دکتری تخصصی، بیمه تکمیلی، مواردخاص، سبدغذایی برای متاهلین، ناباروری و تغذیه، از جمله وام‌های دوره روزانه و وام‌های شهریه، شهریه دانش هسته‌ای، حج‌عمره و عتبات عالیه و بنیادعلوی نیز از جمله وام‌های دوره شبانه می‌باشد.

    معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه درسال تحصیلی 91- 90، 92 درصد از دانشجویان روزانه و 8 درصد دانشجویان شبانه از وام استفاده نموده‌اند، ادامه داد: درسال‌های 91 و 93 نیز بعضی از وام‌ها 9 الی 56 درصد افزایش داشته است.

    وی با بیان اینکه درسال 94 نسبت به سال 93 و در سال 93 نسبت به سال 92 حدوداً 9 درصد افزایش وام مشاهده می‌شود، تصریح کرد: در سال‌های دیگر نیز دریافت‌کنندگان وام دوره روزانه بین83 الی 88 درصد و دوره شبانه بین 7 الی 12 درصد بوده است.

    عضو هیات‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با عنایت به تنوع وام‌ها بیشترین متقاضیان وام به ترتیب تحصیلی، شبانه، ضروری، بنیادعلوی، تغذیه، مسکن، وام ویژه دکتری، ودیعه مسکن و ازدواج بوده است.

    فنی‌اصل با بیان اینکه در نیم‌سال دوم سالتحصیلی 94-93 وام ویژه دکتری تخصصی و درسال 1395 وام بنیاد علوی ،ازدواج کارآفرینی، ودیعه مسکن، کارآفرینی امید، سبد غذایی و ناباروری به گروه وام‌های دانشجویی اضافه شده است، خاطرنشان کرد: در طی پنج سال گذشته در سال تحصیلی 92- 91 بیشترین فراوانی 42 درصد به تعداد 3474 نفر از دانشجویان از انواع وام بهره‌مند شده‌اند.

    وی افزود: وام ویژه دکتری برای هرسه ماه یک‌ بار به مبلغ 15 میلیون ریال، وام بنیاد علوی برای هرترم (مجردی به مبلغ شش میلیون ریال و متاهلین به مبلغ هشت میلیون ریال)، سبد غذایی تا سقف چهار میلیون ریال و وام ناباروری و سایر وام‌ها براساس آئین‌نامه و بخشنامه‌های مربوط به صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌گردد.

    معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی از پیگیری تامین اعتبار انواع وام‌ها تا مرحله واریز به حساب دانشجویان خبر داد و گفت: با تلاش و همت مجموعه دانشگاه محقق اردبیلی، برای اولین بار ده روز پس از وصول لیست از دانشگاه‌، اکثر وام‌ها به حساب دانشجویان و یا دانشگاه واریز می‌شود.

    فنی‌اصل از اقدام برای بیمه حوادث تحصیلی کل دانشجویان شاغل به تحصیل و تکمیلی براساس درخواست متقاضایان خبر داد و افزود: امور تسویه حساب دانشجویان فارغ‌التحصیل، انصرافی، اخراجی،انتقالی و میهمان نیز حدوداً 12 درصد از کل دانشجویان در هرسالتحصیلی انجام می‌شود.

    وی با اشاره به خدمات حوزه دانشجویی این دانشگاه، تصریح کرد: تکمیل اطلاعات دانش‌آموختگان بدهکار در سیستم‌های صندوق رفاه دانشجویان با هماهنگی دانشگاه‌های قبلی و صندوق، ا قدام به صدور دفترچه اقساط دانش‌آموختگان بدهکار حدوداً هشت درصد از کل دانشجویان در هرسالتحصیلی، اقدام به صدور تسویه‌حساب نهایی واریزکنندگان نقدی حدوداً 11 درصد از دانش‌آموختگان از سال‌های قبل در هر سالتحصیلی، جذب و اقدام پرداخت حق‌الزحمه دانشجویان تحت عنوان کار دانشجویی، پیگیری بدهکاران از سال 1371 به بعد، صدور و ارسال برگ بلامانع به دانش‌آموختگان بدهکار دارای دفترچه اقساط برای اخذ گواهینامه از آموزش کل دانشگاه و صدور و ارسال برگ تسویه‌‎حساب نهایی به دانش‌آموختگان برای اخذ دانش‌نامه از آموزش کل دانشگاه از مهمترین این خدمات می‌باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی