عصر بازار

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۲۷)

مداخله سوییس در بازار ارز برای کنترل افزایش نرخ فرانک در مقابل یورو

عصر اعتبار- بانک مرکزی سوییس تایید کرد که برای کاهش تاثیر نتایج همه پرسی برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) بر بازار و کنترل رشد فزاینده ارزش فرانک سوییس؛ در بازار ارز مداخله کرده است.

مداخله سوییس در بازار ارز برای کنترل افزایش نرخ فرانک در مقابل یورو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در پی خروج غیرمنتظره بریتانیا از اتحادیه اروپا ارزش فرانک به بالاترین سطح خود در مقابل یورو از آگوست 2015 تا کنون رسید و بیشترین رشد را طی یک روز از زمان مستقل شدن این ارز از یورو (ژانویه 2015) تجربه کرد.
    براساس این گزارش دراولین نشانه ها از تاثیر دخالت بانک مرکزی سوییس نرخ یورو در معاملات اولیه امروز بازار لندن با شیب پیوسته ای رو به افزایش گذاشت و هر یورو از 1.0623 فرانک به 1.790 فرانک افزایش یافت.
    براساس این خبر بانک مرکزی سوییس اعلام کرد: بدنبال مشخص شدن نتایج این همه پرسی بریتانیا؛ ارزش فرانک سوییس رو به فزونی گذاشت بنابراین این بانک برای کنترل تاثیر این افزایش و نوسان حاصل بر بازار معاملات ارزهای خارجی و تثبیت وضعیت وارد عمل شد وتا هرزمان که لازم باشد دراین زمینه فعالیت خواهد کرد.
    بانک مرکزی سوییس معمولا جز در چند مورد خاص ؛ از اعلام رسمی دخالت یا تاثیرگذاری بر بازار ارز خودداری می کند، آخرین باری که این نهاد مالی دراین باره خبری منتشر کرده بود به ماه جون (خرداد) سال گذشته میلادی باز می گردد که در حاشیه بحران اقتصادی یونان و نگرانی ها از آینده اقتصاد این کشور صورت گرفت.
    هفته گذشته مسوولان بانک مرکزی سوییس اعلام کردند درصورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برای کنترل افزایش نرخ فرانک سوییس و کاهش آثار منفی آن بر اتحادیه اروپا مداخله خواهند کرد.
    با اعلام نتایج نهایی همه پرسی برگزیت و قطعی شدن خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بازارهای مالی دنیا به این تحول واکنش نشان دادند و نگرانی ها از تاثیر این تصمیم بر سرمایه گذاری های پنجمین قدرت اقتصاد جهانی افزایش یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو