عصر بازار

شناسایی ۱۹ شرکت کلاهبردار با ۴۸۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی

عصر اعتبار- جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا از شناسایی ۱۹ شرکت کلاهبردار با ۴۸۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی خبر داد .

شناسایی ۱۹ شرکت کلاهبردار با ۴۸۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سردار مسعود منفرد روز شنبه در تشریح شناسایی این شرکت ها گفت: در این رابطه سه تن در بازداشتگاه بسر می برند و در اختیار قوه قضائیه قرار دارند که یکی از آنان در زمینه کلاهبرداری و جعل اسناد سابقه دارد.
    منفرد گفت:‌پلیس در عملیات ویژه ای 2 موسسه بزرگ در تهران با فعالیت غیر قانونی را شناسایی کرد که این موسسات اقدام به فروش فاکتورهای جعلی می کردند؛ ضمن اینکه از مهر برخی شرکت ها که وجود خارجی نداشتند و همچنین از فاکتور و مهر شرکت های ثبت شده نیز سوء استفاده می کردند.
    وی درباره شرکت های ثبت شده اظهار کرد: این شرکت ها ، فاکتور و مهرهای خود را در اختیار این موسسات قرار داده بودند که موسسات یاد شده نیز از این فاکتور و مهر ها سوء استفاده می کردند.
    منفرد ادامه داد: مهر شرکت هایی که سالم و قانونی کار کرده اند و دارای برندهای معتبری بوده اند مورد سواستفاده این موسسات قرار گرفته است؛ به گونه ای که این موسسات از مهر این شرکت ها استفاده و فاکتورهایی به سازمان مالیاتی کشور ارائه می کردند و شرکت های معتبر هم بعد از مدت ها متوجه می شدند که از فاکتور و مهر آن ها سوء استفاده و برای آنها فرار مالیاتی در نظر گرفته شده است.
    وی ادامه داد: اقدام اصلی این موسسات، فرار مالیاتی و همچنین سوءاستفاده از شرکت ها برای اخذ وام های کلان و مختلف از بانک های کشور و همچنین فروش کالاهای قاچاق و جلوه دادن کالاها به صورت قانونی بوده است.
    منفرد اضافه کرد:موسسه ای دیگر مهر شرکت ها را جعل می کرد که در این راستا 150 مهر جعلی کشف شد؛ این موسسه همچنین از طریق فروش فاکتور های شرکت ها ، سرمایه کلانی را به جیب زده است.
    جانشین پلیس آگاهی ناجا اضافه کرد: برخی از شرکت های سوری که فاکتورهای خود را در اختیار این موسسات گذاشته اند درصدی از سود را از این موسسات دریافت می کردند.
    منفرد ادامه داد: برخی از شرکت های کلاهبردار، دارای ساختمان مجهزتر و کارمندان بیشتری بودند که عموما کارمندان آنها از موضوع کلاهبرداری مطلع نبودند.
    به گفته این مقام انتظامی، یکی از این شرکت ها از حدود 600 مهر جعلی و ساخته شده و فاکتورهای چاپ شده معتبر استفاده می کرد و از این طریق فرار مالیاتی داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی