عصر بازار

سکه به بالاترین نرخ در ۲ سال اخیر رسید

عصر اعتبار- رییس اتحادیه طلا وجواهر از افزایش قیمت طلا و سکه در پی تاثیر بازار جهانی که ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست، خبر داد و گفت: قیمت فعلی سکه، بالاترین نرخ در دو سال اخیر است و طلای ۱۸ عیار نیز برای اولین بار در سال جاری به بیش از ۱۰۷ هزار تومان رسیده است.

سکه به بالاترین نرخ در ۲ سال اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی آرای با اشاره به موضوع همه‌پرسی برگزار شده در انگلیس که منجر به خروج این کشور از اتحادیه اروپا شد، در رابطه با تاثیرات این اتفاق بر بازار جهانی طلا اظهار کرد: پس از اعلام نتیجه همه‌پرسی، به بازار طلای جهانی  شوک وارد و با افزایش هشت درصدی قیمت مواجه شد.

    وی ادامه داد: بسیاری از بازارها بلافاصله دچار نوسان شدند و در ابتدای کار شرایط هیجانی داشته‌اند، اما به مرور به ثبات نسبی رسیدند. چهارشنبه هفته گذشته قیمت هر اونس طلای جهانی 1265 دلار بود که پس از رفراندوم به 1354 دلار رسید و در نهایت به 1315 دلار کاهش یافت تا بازارهای جهانی تعدیل شود.

    طلای 18 عیار رکورد 107 هزار تومان را شکست

    رییس اتحادیه طلا وجواهر با اشاره به قیمت سکه در بازار ایران گفت: قیمت سکه نسبت به اواسط هفته گذشته 30 هزار تومان افزایش یافت و در ابتدای امروز به یک میلیون و 56 هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه در حال حاضر 528 هزار تومان و قیمت ربع سکه 275 هزار تومان است.   نرخ هر گرم طلای 18 عیار نیز با افزایش 3000 تومانی، به رقم 107 هزار و 400 تومان رسید.

    به گفته وی، قیمت فعلی سکه بالاترین نرخ در دو سال اخیر است و طلای 18 عیار نیز برای اولین بار در سال جاری به بیش از 107 هزار تومان رسیده است.

    کشتی آرای در مورد پیش‌بینی‌ها از بازار طلا و سکه در هفته جاری عنوان کرد: هنوز اثرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر بازار طلا مشخص نیست و علاوه بر این، هنوز تحلیل‌های این اتفاق روی بورس و شاخص‌های اقتصادی مشخص نشده است.

    وی در خصوص میزان دادوستدها پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا  افزود: در حال حاضر تمامی دادوستدها با احتیاط انجام می‌شود و تمامی معامله‌گران کار خود را با احتیاط پیش می‌برند، چرا که تا روز دوشنبه تبعات این اتفاق مشخص نیست و از روز سه‌شنبه می‌توان پیش‌بینی‌های لازم را در خصوص بازارهای جهانی طلا و مسیر حرکت آن اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی