عصر بازار

سفیر سوئد در تهران خبر داد

تاسیس دفتر تجاری سوئد در ایران برای توسعه مبادلات

عصر اعتبار- سفیر سوئد در ایران از تاسیس دفتر تجاری در سفارت سوئد در ایران خبر داد و گفت: ۵۰ درصد دفتر تجاری سفارت سوئد دولتی بوده و ۵۰ درصد آن خصوصی است و رایزنان تجاری در این بخش دارای گذرنامه دولتی هستند.

تاسیس دفتر تجاری سوئد در ایران برای توسعه مبادلات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، پتر تیلِر، سفیر سوئد در ایران که ماموریتش پس از حدود چهار سال در کشورمان به روزهای پایانی خود رسیده است، به ملاقات رئیس اتاق تهران آمد تا ضمن قدردانی از همکاری‌های اتاق تهران طی سال‌های اخیر، خواستار تداوم همکاری اتاق تهران با سفارت سوئد شود. او ابراز امیدواری کرد که سفیر جدید این کشور که به زودی معرفی می‌شود و به ایران می‌آید بتواند با کمک اتاق تهران گام‌های جدیدی در توسعه مناسبات و همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور بردارد.

    تیلر به سفری که وزیر خارجه ایران در خرداد ماه سال جاری به سوئد داشت، اشاره کرد و آن را سفری  موفقیت‌آمیز  خواند. او در ادامه به تاسیس بخش تجاری در سفارت سوئیس در ایران و نقش این دفتر در توسعه روابط دو کشور اشاره کرد و گفت که 50 درصد بخش تجاری سفارت سوئد دولتی بوده و 50 درصد آن خصوصی است. همچنین رایزنان تجاری در این بخش دارای گذرنامه دولتی بوده و در سفارت مستقر خواهند بود.

    وی افزود: سفارت سوئد تاکنون چنین تجربه‌ای نداشته و برای دستیابی به اهداف خود نیازمند همکاری اتاق تهران است.

    در ادامه این نشست، مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران به روابط دیرینه ایران و سوئد اشاره کرد و گفت: شرکت‌های بزرگ و خوشنامی از سوئد در ایران فعالیت می‌کنند و با شرکت‌های ایرانی همکاری و مشارکت دارند. این همکاری در دوران پساتحریم می‌تواند بسیار بیش از گذشته توسعه یابد و علاوه بر صدور کالا و خدمات به مرحله تبادل اطلاعات و فناوری در حوزه صنعت و سرمایه‌گذاری‌های مشترک بینجامد.

    خوانساری با اشاره به بخش خصوصی قوی در اقتصاد سوئد ابراز امیدواری کرد که همکاری و همفکری بنگاه‌های اقتصادی سوئد که در اقتصاد جهانی نیز قدرتمند و با قدرت رقابت بالا حضور یافته‌اند با شرکت‌های ایرانی شکل بگیرد و این همکاری‌های مشترک باعث سود دوجانبه برای هر دو کشور شود.

    خوانساری افزود: خبر تاسیس بخش تجاری در سفارت سوئیس نیز خبری خوشحال‌کننده بود و امیدواریم که تاسیس این واحد بتواند به توسعه روابط میان ایران و سوئد کمک کند. رییس اتاق تهران همچنین با اشاره به جایگزینی سفرای سوئد گفت: سعی می‌کنیم در اولین فرصت ملاقاتی هم با سفیر جدید سوئد در تهران داشته باشیم و برای توسعه هر چه بیشتر ارتباطات دوجانبه برنامه‌ریزی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی