عصر بازار

معاون وزیر صنعت:

رایزن بازرگانی ایران در مسکو مستقر شد

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت، با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای نفوذ در بازار روسیه گفت: برای رسیدن به این هدف رایزن بازرگانی ایران در مسکو مستقر شده، علاوه بر آن برای تسهیل دسترسی به روسیه، خطوط پروازی منظمی به مقصد آستراخان فراهم شده است.

رایزن بازرگانی ایران در مسکو مستقر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ولی‌ا... افخمی‌راد در جلسه‌ای که به منظور بررسی برنامه و توان شرکت‌های ایرانی صادرکننده به روسیه و معرفی آنها به گمرک برای بهره‌مندی از مزایای کریدور سبز گمرکی دو کشور برگزار شد، گفت: هم‌اکنون رایزن بازرگانی ایران در روسیه مستقر شده و آماده ارائه خدمات برای تسهیل تجارت و راهنمای تجار و بازرگانان ایرانی است.

    وی در این جلسه که جمعی از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی ایران در روسیه حضور داشتند، به راه‌اندازی خطوط منظم هوایی به مقصد آستراخان اشاره کرد و گفت: این پرواز از 18 خرداد ماه در قابل بسته سوم مشوق‌های صادراتی با هفته‌ای دو بار پرواز رفت‌وبرگشت ایجاد شده که صادرکنندکان برای دستیابی راحت‌تر به بازار روسیه می‌توانند از آن استفاده کنند.

    افخمی‌راد در ادامه با انتقاد از اینکه تا کنون پیشرفت محسوسی برای افزایش حجم تجارت با روسیه رخ نداده، ثبات نرخ ارز، برقرار نبودن روابط کارگزاری بانکی و نوسانات نرخ روبل را از جمله مشکلاتی تجار ایرانی در روسیه برشمرد و اظهار امیداواری کرد که این مشکلات به سرعت برطرف شود.

    رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه کریدور سبز گمرکی ایران و روسیه عنوان کرد: ما در تلاشیم که صادرکنندگان ایرانی بتوانند از مزایای این کریدور که تجارت ایران با روسیه را در حد کمترین تشریفات گمرکی تسهیل می‌کند نهایت استفاده را ببرند؛ بنابراین از فعالان اقتصادی می‌خواهیم که ضمن اعلام توان تولیدی شرکت متبوع خود، مشکلات تجاری خود با روسیه را نیز مطرح کنند تا این موضوعات در نشست‌های آتی با مسئولان روس مورد بررسی قرار گیرد.

    افخمی‌راد همچنین به پذیرش هیاتی تجاری اوراسیا در 22 تیر ماه اشاره کرد و گفت: با حضور این هیات در مورد الحاق ایران به اوراسیا و لیست  و میزان تعرفه کالاهایی که از سوی ایران برای صادرت به کشورهای عضو در نظر گرفته شده است مذاکره خواهد شد واین اولین دور مذاکرات خواهد بود.

    بنابر این گزارش،  تفاهم‌نامه کریدور سبز گمرکی که بزرگترین سند همکاری گمرکی میان ایران و روسیه به شمار می‌رود اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاریبه امضا رسید و بر اساس آن بر اولویت داشتن ترخیص کالای ایرانی در گمرک روسیه، عدم انجام کنترل‌های فیزیکی،‌ پذیرش اظهارنامه گمرکی شرکت‌ها با حداقل اسناد به منظور تسهیل تبادل کالاهای تجاری دو کشور به توافق رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو