عصر بازار

پس از اتمام فرصت اظهارنامه مالیاتی، اعلام شد

ثبت ۲ میلیون خوداظهاری مالیاتی صاحبان مشاغل

عصر اعتبار- نماینده اتاق اصناف ایران در سازمان امور مالیاتی از ثبت حدود دو میلیون خوداظهاری مالیاتی صاحبان مشاغل بند «ج» با اتمام مهلت اظهارنامه مالیاتی خبر داد.

ثبت ۲ میلیون خوداظهاری مالیاتی صاحبان مشاغل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ابراهیم درستی  با اعلام این‌که پایان مهلت اظهارنامه‌های مالیاتی 31 خردادماه سال جاری در نظر گرفته شده بود، گفت: نسبت به سال گذشته با استقبال بهتری مواجه بودیم  و امیدواریم دارایی و سازمان امور مالیاتی نیز به نحو مطلوب‌تری به تعهدات خود عمل کنند.

    وی به طبق توافق‌نامه میان سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف در مورد بند «ج» اشاره و اظهار کرد: قرار بر این شد تا در سال جاری هیچ نوع نمونه‌ای از اصناف به منظور جداسازی آنها نداشته باشیم، در سال قبل چهار درصد کسبه را جدا کرده و مورد بررسی قرار دادند، اما در توافق‌نامه اخیر تصمیم بر این شد که در بند «ج» نمونه‌ای نداشته باشیم.

    نماینده اتاق اصناف ایران و تهران در سازمان امور مالیاتی یادآور شد: کسانی که برگه قطعی مالیات سال 1393 را دارند بدون هیچ‌گونه افزایش مالیاتی در بند «ج» مواجه هستند، کسانی که با اظهارنامه مالیاتی کل مبلغ را پرداخت کنند دو ماه پس از آن برگی قطعی مالیات آنها صادر می‌شود. علاوه بر این افرادی که تا پایان شهریورماه پرداختی لازم را داشته باشند نیز یکماه پس از آن برگه قطعی آنها صادر خواهد شد و در نهایت پایان آذرماه به عنوان آخرین مهلت پرداخت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده است.

    وی با تاکید بر این‌که اگر مشکلی در روند اظهارنامه‌های مالیاتی پیش آمد باید به نحو مدیریت شده با آن برخورد کرد، ادامه داد: قرار بر این شده تا نماینده اتاق اصناف، رییس اتحادیه ذیربط و مدیر کل دارایی نسبت به ایرادات اظهارنامه‌های مالیاتی اقدام کنند تا اگر مشکلی در این راستا وجود دارد حل شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی