عصر بازار

چگونه سرمایه گذاری کنیم؟

عصر اعتبار- ورود به بازار سهام از مسایل مهمی است که ذهن بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه همچنین سرمایه گذاران این حیطه را درگیر می کند. سرمایه گذاری مانند بلیطی است که شما را به استقلال مالی می رساند.

چگونه سرمایه گذاری کنیم؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، این راهنمای کوچک ، پلی است که شما را به رویاهایتان برای آینده می رساند. ما باور داریم بهترین روش سرمایه گذاری در بورس، خرید و نگهداری سهام شرکت های بزرگ برای بلندمدت است.

    در بهترین سرمایه گذاری ها لازم نیست شما روزانه سهام خود را بررسی کنید زیرا این شرکت ها دارای مدیران قوی و مزایای رقابتی هستند که این پرسنل روزانه برای توسعه و پیشرفت شرکت خود تلاش می کنند بنابراین نیاز نیست شما هر روزتان را با درگیری و استرس سپری کنید. صبر، راز موفقیت سرمایه گذاری و سود بیشتر است. در ادامه به کلیدی ترین نکات سرمایه گذاری می پردازیم.

    در اولین قدم شما باید انگیزه خود را از سرمایه گذاری مشخص کنید. شما برای به دست آوردن سود بیشتر سرمایه گذاری می کنید. با  سرمایه گذاری در بازار سهام، شما سرمایه کافی برای تفریح، آموزش و پرورش یا حتی دوران بازنشستگی خود را ذخیره می کنید.

    در مرحله بعدی شما باید چگونگی سرمایه گذاری خود را مشخص کنید. در واقع شما باید زندگی مالی خود را به گونه ای ساختاربندی کنید که امکان سرمایه گذاری برای شما وجود داشته باشد.

    در قدم بعدی شما باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید وارد بازار سرمایه شوید: از طریق باز کردن یک حساب در کارگزاری ها یا اعتماد به صندوق های سرمایه گذاری مشترک؟

    قبل از شروع سرمایه گذاری شما احتیاج دارید که رویکرد خود را در سرمایه گذاری مشخص کنید. درک چگونگی انتخاب سهام و کارگزار از اولویت های یک سرمایه گذاری موفق است. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که در بورس، چندین دسته سرمایه گذاری وجود دارد که در هر کدام ممکن است هزاران انتخاب برای سرمایه گذاری وجود داشته باشد.

    بنابراین پیدا کردن مناسب ترین شرکت برای خرید سهام، موضوع کم اهمیتی نیست. در شرایط کنونی بازار مهمترین ملاک سرمایه گذاری توسعه شرکت و نرخ بازده بالا در بلندمدت است. انتخاب زمان مناسب برای سرمایه گذاری ازارکان مهم یک سرمایه گذاری موفق است. چندان عجیب نیست کسانی که برای اولین بار وارد بازار می شوند در رابطه با خرید سهام خود نگرانی هایی داشته باشند. شما باید به خاطر داشته باشید که نباید عجله به خرج دهید. باید اطلاعات دقیقی از هر کدام از شرکت های موجود در بورس همچنین اطلاعاتی در مورد فراز و فرودهای بازار داشته باشید تا بتوانید بهترین زمان را برای خرید مشخص کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی