عصر بازار

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۳۳)

تحت فشار قرار گرفتن بازارهای نوظهور در مبادلات دارایی‌ها با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

عصر اعتبار- کارشناس ارشد حوزه آفریقای بانک استاندارد چارترد می‌گوید: بسیاری از بازارهای نوظهور و بازارهای شاخص در حوزه مبادلات دارایی‌ها با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تحت فشار قرار خواهند گرفت.

تحت فشار قرار گرفتن بازارهای نوظهور در مبادلات دارایی‌ها با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، در حالی که اقتصادهای بزرگ آفریقا با مشکلاتی نظیر کاهش تقاضای واردات از سوی چین و ثابت ماندن قیمت کالاهای اساسی و عدم افزایش آن مواجه بودند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز می تواند چالش جدیدی برای این کشورها باشد.

    به گفته راضیا خان، کارشناس ارشد حوزه آفریقای بانک استاندارد چارترد، بسیاری از بازارهای نوظهور و بازارهای شاخص در حوزه مبادلات دارایی‌ها با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تحت فشار قرار خواهند گرفت.

    وی تأکید کرد میزان این فشار بستگی به این دارد که برخی بازارهای مالی چقدر سریع بتوانند ثبات خود را بازیابند.

    جیمز دادریج، وزیر امور آفریقای انگلیس و از جمله حامیان خروج از اتحادیه اروپا، اعلام کرده است که مناسبات این کشور با آفریقا تنها در صورت خروج از اتحادیه اروپا توسعه خواهد یافت اما احتمالا اقتصادهای آفریقایی همچنان از این مسئله تحت فشار خواهند بود.

    به نظر می رسد آفریقای جنوبی بیشترین آسیب را از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خواهد دید چرا که با آغاز فعالیت بازارهای ارزی بین المللی پس از پوند انگلیس، ارزش رند آفریقای جنوبی بدترین عملکرد را داشته است.

    در ساعات اولیه مبادلات ارزی در بازارهای بین المللی، رند آفریقای جنوبی کاهش 7 درصدی ارزش را تجربه کرد که بیشترین افت ارزش روزانه این ارز از سال 2008 و بحران های بزرگ مالی جهانی تا کنون بوده است.

    از سوی دیگر شرکت‌های آفریقایی که هم در بورس لندن و هم در بورس ژوهانسبورگ حاضر هستند نیز به شدت تحت فشار نزول ارزشی قرار گرفته‌اند.

    بر اساس آمارهای بلومبرگ، انگلیس چهارمین وارد کننده بزرگ محصولات صادراتی آفریقای جنوبی است.

    به گفته یکی از کارشناسان اقتصادی دانشگاه نورث وست آفریقای جنوبی، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند رشد سالانه اقتصاد این کشور را 0.1 درصد کاهش دهد و این در حالی است که در سه ماهه نخست سال جاری رشد اقتصادی آفریقای جنوبی منفی 1.2 درصد ارزیابی شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو