عصر بازار

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۴۰)

نگاهی به پیامدهای 'برگزیت' بر شرایط نامطلوب اقتصادی استرالیا

عصر اعتبار- تا چند روز آینده انتخابات سراسری استرالیا برگزار می شود و اقتصاددان ها پیش‌ بینی کرده ‌اند سال پیش رو سال دشواری برای اقتصاد استرالیا بوده و استانداردهای زندگی کاهش پیدا می کند.

نگاهی به پیامدهای 'برگزیت' بر شرایط نامطلوب اقتصادی استرالیا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، نتایج نظرسنجی اقتصادی 'اسکوپ' که در زمره مهمترین‌ نظرسنجی‌ها در استرالیا به شمار می ‌رود، نشان می ‌دهد در سال پیش رو استانداردهای زندگی در استرالیا کاهش خواهد داشت و دلیل این امر تضعیف اقتصاد این کشور پهناور و افزایش کسری بودجه است.
    نتایج این نظرسنجی مهم که در آن تحلیلگران بازارهای مالی، اقتصاددانان، دانشگاهیان و محققان صنعتی حضور داشته ‌اند روز شنبه در نشریه 'بیزینس دی' منتشر شد. روسای چهار بانک بزرگ استرالیا نیز در این نظرسنجی مشارکت داشته‌ اند.
    براین اساس، پیش ‌بینی شده است رشد تولید ناخالص داخلی اسمی استرالیا در سال مالی 2017- 2016 رشدی سه درصدی داشته باشد که این رشد در بودجه دولت 4.25 درصد پیش‌ بینی شده است.
    در همین حال انتظار می ‌رود رشد سرمایه ‌گذاری در بخش‌ های غیر معدنی استرالیا که در بودجه 3.5 درصد پیش‌ بینی شده است، معادل تنها 0.1 درصد باشد که اختلاف چشمگیری را نشان می ‌دهد.
    یکی از مهمترین بخش‌های این گزارش پیش‌ بینی در خصوص کسری بودجه دولت استرالیاست که انتظار می ‌رود به 40 میلیارد دلار استرالیا افزایش پیدا کند. دولت استرالیا ماه می پیش ‌بینی کرده بود که این رقم به 37 میلیارد دلار استرالیا کاهش یابد.
    این نظرسنجی حکایت از آن دارد که سرانه درآمد ملی خالص واقعی که گفته می ‌شود مهمترین مولفه نشان دهنده استانداردهای زندگی در استرالیا به شمار می‌ رود، برای سومین سال متوالی روند کاهشی در پیش خواهد گرفت و به 1.7 درصد می رسد که این میزان در سال 2013 معادل 5.6 و در سال 2011 برابر با 8 درصد بود.
    نتایج این پیش ‌بینی‌ها در حالی منتشر می ‌شود که انتشار خبر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تاثیر آن بر اقتصاد استرالیا و دیگر کشورهای جهان به سرخط رسانه ‌های استرالیا تبدیل شده است.
    به نوشته 'بیزینس اینسایدر'، یکی از مهمترین تاثیرات اقتصادی این اقدام بر امضای توافقنامه تجارت آزاد استرالیا با اتحادیه اروپا خواهد بود که هم روند آن پیچیده ‌تر شده و هم با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا جذابیت ‌کمتری برای طرف استرالیایی خواهد داشت.
    انگلیس از اصلی‌ ترین متحدان و شرکای اقتصادی و تجاری استرالیا در اتحادیه اروپا به شمار می ‌رود و براساس آمارهای منتشر شده در سال 2014 انگلیس هشتمین مقصد صادراتی بزرگ کالاهای استرالیا در جهان بوده و 37.4 درصد مجموع صادرات استرالیا به اتحادیه اروپا، به مقصد انگلیس بوده است.
    'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا در نخستین اظهاراتش پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در خصوص روابط تجاری با این اتحادیه و امضای توافقنامه تجارت آزاد با این بلوک اقتصادی، گفت که مذاکرات در این خصوص با طرف‌ های اروپایی ادامه دارد و متوقف نخواهد شد.
    به نوشته 'اسکای نیوز'، وی همچنین در خصوص نگرانی‌ های پیش آمده در خصوص تاثیرات اقتصادی این تصمیم اطمینان داد که اقتصاد استرالیا همچنان قدرتمند است و پیش‌ از این نیز توانسته است بحران ‌های اقتصادی را پشت سر بگذارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو