عصر بازار

دبیرکل جمعیت هلال احمر تاکید کرد

توجه به ضرورت بیمه زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی

عصر اعتبار- در صورت ایجاد شرایط بحرانی در کشور عراق، ساماندهی بحران نیاز به یک طرح عملیاتی داشته همچنین ستاد متناظر نیز باید در این کشور تشکیل شود تا پیش بینی ها و برنامه ریزی های کمیته امداد و نجات به راحتی قابل اجرا باشد.

توجه به ضرورت بیمه زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، کمیته امداد و نجات ستاد اربعین در جمعیت هلال احمر با حضور نمایندگان دستگاه های عضو ستاد اربعین حسینی از جمله وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اورژانس، سازمان حج و زیارت، شهرداری تهران و ... تشکیل جلسه داد.

    علی اصغر احمدی، دبیرکل جمعیت هلال احمر در این نشست با اشاره به ارزیابی های صورت گرفته بعد از اربعین سال گذشته،‌ گفت: کمیته هایی از سوی وزارت کشور برای ساماندهی هر چه بیشتر امور زائران امام حسین (ع) در اربعین تشکیل شده که کمیته امداد و نجات به ریاست جمعیت هلال احمر یکی از این کمیته ها است.

    احمدی با بیان اینکه با توجه به دستورالعمل تدوین شده،‏ دو وظیفه عمده امداد و نجات در داخل کشور ایران و بهداشت و درمان در کشور عراق بر عهده این کمیته است‏، افزود: علاوه بر دو وظیفه اصلی این کمیته در اربعین حسینی‏، ‌بحث بیمه زائران در کشور عراق و تدوین طرح عملیاتی برای واکنش در شرایط بحرانی در این کشور از مواردی است که نیاز به بررسی بیشتر و تشکیل جلسات هماهنگی با دستگاه های ذیربط دارد.

    وی اظهار کرد: در صورت ایجاد شرایط بحرانی در کشور عراق، ساماندهی بحران نیاز به یک طرح عملیاتی داشته همچنین ستاد متناظر نیز باید در این کشور تشکیل شود تا پیش بینی ها و برنامه ریزی های کمیته امداد و نجات به راحتی قابل اجرا باشد.

    طرح عملیاتی بحران بروز رسانی شده است

    ناصر چرخساز، رئیس سازمان امدادو نجات جمعیت هلال احمر نیز در این جلسه با اشاره به تدوین طرح عملیاتی بحران در اربعین حسینی گفت: در طرح عملیاتی که امسال به روزرسانی شده، بخش ها و دستگاه هایی همچون سازمان پدافند غیرعامل اضافه شده اند همچنین وظایف تمامی دستگاه های دخیل و نحوه ورود در بحران و مشکلات پیش آمده مشخص شده است.

    ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بیشتر و با کیفیت بالاتر در کشور عراق

    دکتر مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در این جلسه با تاکید بر اینکه در اربعین امسال نیز همچون گذشته تلاش داریم تا خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت هر چه بیشتر به زائران در کشور عراق ارائه شود، افزود: در اربعین پیش رو تعداد چادرهای هلال احمر کاهش می یابد اما خدمات بیشتر و با کیفیت بالاتری در این چادرها ارائه خواهد شد.

    وی با اشاره به افزایش نرخ های درمانی در بیمارستان های عراق تاکید کرد: لازم است برای رفاه حال زائران نماینده بیمه زائران ایرانی در کشور عراق حضور داشته باشد.

    مرعشی همچنین با قدردانی از همکاری های شهرداری، سپاه پاسداران و وزارت بهداشت خواستار افزایش اتوبوس آمبولانس های وزارت بهداشت در کشور عراق با توجه به افزایش زائران در سال جاری شد.

    رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر همچنین عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که داروهای مورد نیاز ایام اربعین حسینی را شهریور ماه به کشور عراق ارسال کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو