عصر بازار

در نشست مدیرعامل بانک کشاورزی با وزیر جهادکشاورزی تبیین شد:

وظایف بانک کشاورزی در رونق بورس کالای کشاورزی

عصر اعتبار- دکتر مرتضی شهید زاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی بعداز ظهر شنبه پنجم تیر سال جاری به منظور بررسی مسائل بخش کشاورزی در بورس کالا و تبیین وظایف بانک کشاورزی در زمینه رونق بورس کالای کشاورزی در نشستی با حضور مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی ، مدیرعامل و معاون شرکت بورس کالا ، حسین خزلی خرازی مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی و عضو هیات مدیره بورس کالا و جمعی از معاونان و مدیران وزارت جهاد کشاورزی شرکت کرد.

وظایف بانک کشاورزی در رونق بورس کالای کشاورزی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، از جمله دستاوردهای این نشست  تعریف کارگروهی دائم  متشکل از وزارت جهادکشاورزی، بانک کشاورزی و شرکت بورس کالا با هدف افزایش حجم معاملات بخش کشاورزی ، تسهیل فرایندهای فعالان در بورس کالا و انجام هماهنگی های لازم در این بخش بود.

    بر اساس این گزارش، در این جلسه متوازن نبودن عرضه و خرید محصول جو و معضلات مترتب بر آن بررسی و به عنوان راهکار مقرر شد با هماهنگی بانک کشاورزی ، با تخصیص اعتبار به شرکت های واسطه به عنوان بازارساز، حجم معاملات خرید جو در بازار بورس کالا تنظیم و تورم طرف عرضه مرتفع شود.

    این گزارش می افزاید در این نشست تخصصی که چهارساعت به طول انجامید  همچنین ضمن برنامه ریزی  مقدماتی برای ورود محصول گندم به بورس کالای کشاورزی در سنوات آتی ، استانداردسازی انبارهای کالای کشاورزی  به عنوان یکی از زیرساخت های لازم برای رونق بورس کالای کشاورزی  و ایجاد سامانه جامع الکترونیکی مرتبط برای سهولت معاملات بورس کالا در دستور کار قرار گرفت.

    در ادامه مهندس حجتی خطاب به کلیه معاونت های وزارت جهادکشاورزی ، به منظور هم سویی و هماهنگی با بورس کالای کشاورزی ، بکارگیری تمام ظرفیت های این بخش و اجرای قوانین مرتبط با بخش کشاورزی دستورات لازم را صادر کرد.

    شایان ذکر است در این نشست گزارش وضعیت معاملات بورس کالای کشاورزی در سه ماهه اول سال 1395 ، وضعیت معاملات ذرت و جو استان های خوزستان وکرمانشاه، اقدامات ماده 33 قانون بهره وری در سال 1394 و نقاط قوت و ضعف بورس کالای کشاورزی در معاملات بورس کالا بررسی شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو