عصر بازار

مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار تا ۱۵ تیرماه است

عصر اعتبار- معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار تا ۱۵ تیرماه ۹۵ است.

مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار تا ۱۵ تیرماه است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، علیرضا طاری‌بخش  افزود: مؤدیان مالیاتی طبق ماده 21 قانون مالیات بر ارزش افزوده مکلف هستند در پایان دوره 3 ماهه، اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده را طبق نمونه ارائه شده توسط سازمان امور مالیاتی تنظیم و حداکثر ظرف 15 روز یعنی تا 15 تیرماه 95 ارائه کنند.

    وی افزود: اظهارنامه مالیات براساس مالیات متعلقه در دوره 3 ماهه از مرحله فروش محاسبعه و پس از کسر مالیات‌های که طبق مقررات این قانون پرداخت شده است، همزمان با تسلیم اظهارنامه به حسابهای اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی واریز می‌شود.

    وی افزود: در این راستا انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه دوره بهار 95 حداکثر تا پایان روز سه‌شنبه 15 تیرماه 95 خواهد بود.

    وی گفت: از مؤدیان محترم درخواست می‌شود ضمن تسلیم به موقع اظهارنامه و پرداخت مالیات در سررسید مقرر از تسهیلات قانونی استفاده نمایند.

    طاری‌بخش در پاسخ به اینکه آیا باید همه مالیات ارزش افزوده یکجا پرداخت شود، گفت: مالیات بر ارزش افزوده با توجه به اینکه از محل منابع خود مؤدیان پرداخت نمی‌شود، بلکه مؤدیان صرفاً واسطه انتقال بار این مالیات به مصرف کننده نهایی هستند، بنابراین با توجه به امانی بودن مالیات دولت نزد آنها باید مالیات و عوارض متعلقه را نقداً پرداخت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی