عصر بازار

روایت رئیس اتاق ایران از ضیافت افطار رئیس‌جمهوری؛

دو قول روحانی به بخش خصوصی

عصر اعتبار- رئیس اتاق ایران به ضیافت افطار شنبه شب رئیس‌جمهوری با فعالان اقتصادی اشاره کرد و گفت: بعد از مراسم افطار، رئیس دولت قول دادند دو خواسته بخش خصوصی را پیگیری کنند.

دو قول روحانی به بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محسن جلال‌پور درباره این افطاری و حواشی آن گفت: در این ضیافت که با چاشنی تحلیل مسائل روز همراه بود، رئیس‌جمهوری پای صحبت‌های فعالان اقتصادی و اعضای هیات نمایندگان پارلمان بخش خصوصی نشست.
    وی با بیان اینکه بعد از مراسم افطار، دو قول از رئیس دولت گرفتیم، ادامه داد: در دیدار با روحانی ابتدا از شورای گفت وگو گفتم. از آنجا که رئیس‌جمهوری در سخنرانی خود به طرح مسائل در شورای گفت و گو اشاره کرد، من نیز ضمن تشکر از طیب نیا (وزیر امور اقتصادی و دارایی)به دلیل حضور منظم در نشست های شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت، از رئیس جمهوری خواستم به دیگر وزیران نیز تأکید کنند که نشست های شورا را جدی بگیرند و به طور مرتب شرکت کنند.آقای روحانی نیز قول دادند در این زمینه تأکید جدی داشته باشند.
    رئیس اتاق ایران افزود: در این دیدار همچنین «مسعود حجاریان» (از فعالان صنعت بیمه) خواستار اجازه انتشار اوراق مشارکت توسط شرکت های بزرگ بخش خصوصی شد.
    وی ادامه داد: رئیس جمهوری پس از صحبتی کوتاه با جهانگیری و طیب نیا، تحقق آن را ممکن دانست و گفت «شخصا این موضوع را پی گیری می کنم؛ بهتر است هرچه زودتر مقدمات انجام این کار فراهم شود.»
    جلال‌پور افزود: «وقتی توضیح دادم که در صورت انتشار این اوراق، نیاز مالی شرکت ها توسط عرضه انواع اوراق مشارکت، تأمین می شود و منابع بانکها می تواند به شرکت های کوچک و متوسط اختصاص داده شود، رئیس‌جمهوری قول پیگیری جدی دادند.»
    براساس این گزارش، رئیس اتاق ایران در سخنرانی خود در این ضیافت افطاری با توجه به تک‌رقمی شدن نرخ تورم گفت: تورم با اراده سیاسی و راه حل اقتصادی حل شد. برای خروج از رکود نیز به چنین اراده و راه حلی نیاز است.
    رئیس اتاق ایران افزود: کاهش تورم شرط لازم برای برداشتن قدم‌های اصلاحی بعدی است. اکنون زمان آن رسیده که اولویت‌های اصلاحات اقتصادی برای به دست آوردن رشد اقتصادی بالا، ایجاد اشتغال و کاهش فقر مشخص شود.
    حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» شنبه شب در ضیافت افطار با فعالان عرصه اقتصاد کشور تاکید کرد: همه فعالان اقتصادی، کارآفرینان، اصناف و بانکها در کنار دولت، باید دست به دست هم دهند و برای افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال تلاش کنند.
    وی با تاکید بر ضرورت افزایش صادرات غیرنفتی و دستیابی به بازارهای ثابت هدف بویژه در منطقه گفت: کار آفرینان و بخش خصوصی می توانند موتور صادرات غیر نفتی در کشور را به حرکت در آورند. ضروری است یک بخش از تولید داخلی کشور مختص صادرات باشد و تلاش شود تا بازارهای هدف ثابت بیابیم.
    رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه «موتور قوی بخش غیردولتی می تواند اقتصاد و جامعه را به حرکت درآورد»، گفت: دولت همه تلاش خود را برای کاستن از مقررات دست و پا گیر، ایجاد فضای رقابتی بدون رانت و جلوگیری از قاچاق کالاها بکار گرفته است و اینها کمک شایانی به تولید کشور خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو