عصر بازار

گران‌ترین نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران

عصر اعتبار- فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران با رقابت تنگاتنگ تیم های مدعی در حال پیگیری است و این در حالی است که ارقام نجومی در این فصل خود نمایی می کند.

گران‌ترین نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، هر ساله در فصل نقل و انتقالات تیم های مختلف خود را برای حضور در مسابقات لیگ برتر آماده می کنند. امسال هم تیم های لیگ برتری مشغول به خدمت گیری بازیکنان جدید و بستن تیم به شکل مدنظر خود هستند. در این بین رقابتی که بین مدعیان و تیم های آسیایی وجود دارد فراتر از بقیه تیم هاست. جدال چند تیم مدعی و بالانشین لیگ همواره بر سر بازیکنان موثر یا به اصطلاح شاه ماهی های نقل و انتقالات است؛به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو،  مهره هایی که بعضا با بازارگرمی های خود، رقم های عجیبی را در پرونده نقل و انتقالات لیگ برتر ثبت می کنند. طبق شنیده ها، بالاترین رقم قراردادها در نقل و انتقالات این فصل لیگ برتر متعلق به این بازیکنان است که البته هنوز مورد تایید سازمان لیگ و باشگاه قرار نگرفته است اما به واقعیت نزیک است.

    1) بختیار رحمانی:  یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان
    ستاره ای که مدت ها در انتظار حضور در استقلال و مورد توجه مسئولان این تیم بود، بالاخره آبی پوش شد. بختیار که درآخرین تلاش ها هم به خاطر مشکل سربازی از پیوستن به استقلال محروم شده بود، با نمایشی که در آخرین تقابل تراکتورسازی و استقلال داشت، تقریبا خیال همه را از آبی پوش شدن در لیگ شانزدهم راحت کرد. این انتقال مهم اما به نظر برای آبی ها خیلی هم ارزان آب نخورده است. رقمی که به ذهن کمتر کسی خطور می کرد، حالا در مقابل نام خرید جدید آبی ها به چشم می خورد. اگر شنیده ها در خصوص قرارداد رحمانی درست باشد، باید او را مرد اول نقل و انتقالات امسال لیگ برتر از لحاظ رقم دریافتی دانست.

    2) وحید امیری: یک میلیارد و دویست میلیون تومان
    سوژه اصلی روزهای نخست نقل و انتقالات امسال، که بارها در رسانه ها بین استقلال و پرسپولیس دست به دست شد، در نهایت پرسپولیسی شد. وحید امیری که در ابتدا خبر توافقش با سرخپوشان منتشر شده بود، با یک جمله از سوی افشارزاده در روز تجمع آبی ها مقابل وزارت ورزش به یکباره به استقلال نزدیک شد؛ حرفی که هرگز از سوی هیچ کس تایید نشد!

    همین اتفاقات رسانه ای ظرف چند روز قیمت امیری را آنقدر بالا برد تا حسین هدایتی برای پرسپولیس وارد عمل شود. دست به کار شدن عابربانک باعث شد گمانه زنی ها راجع به مبلغ قرارداد ملی پوش سابق نفت تهران افزایش یابد. در محافل مختلف ارقام متفاوتی درباره امیری شنیده می شود که بالاترین آن ها 2میلیارد تومان است. البته وقتی خود این بازیکن به شدت این رقم را تکذیب کرد، رقمی حدود 1/200/000/000 تومان به نزدیک ترین حدس در رابطه با وی تبدیل شد.

    3) محمد حسین کنعانی زادگان:  یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
    یکی از جنجالی ترین بازیکنان نقل و انتقالات امسال، کنعانی زادگان است. بازیکنی که پس از حضور در پرسپولیس، برای گذراندن دوران سربازی راهی ملوان شد و با اتمام خدمت سربازی مطمئن بود که به ترکیب پرسپولیس باز می گرد اما به یکباره متوجه پایان یافتن قراردادش با سرخپوشان شد. همین موضوع باعث شد تا وی رسما با پرسپولیس وارد مذاکره شود و در این بین شروطی هم برای تیم سابقش بگذارد. در نهایت با مخالفت مدیران پرسپولیس با شرایط این مدافع، وی به پیشنهاد جنجالی منصوریان جواب مثبت داد و به تیم رقیب پیوست. هرچند از رقم قرارداد کنعانی با استقلال چیز دقیقی معلوم نیست، اما گفته می شود وی در ابتدا برای پرسپولیس شرط گذاشته که 1/5 میلیارد تومان مبلغ قراردادش باشد؛ مطلبی که هنوز از سوی خود کنعانی هم تکذیب نشده است. به این ترتیب می توان حدس زد که یاغی جدید فوتبال ایران چنین رقمی را از آبی ها دریافت کرده است.

    4) کاوه رضایی: حدود  یک ملیارد و پانصد میلیون تومان
    دیگر بازیکن دردسرساز نقل و انتقالات امسال، کاوه رضایی بود که اتفاقا او هم در نهایت به استقلال رفت. نسئولان پرسپولیس در حالی که پس از جدایی طارمی سخت مشغول پیداکردن جانشین مناسب برای او بودند، با رضایی وارد مذاکره شدند اما پس از چند روز با توجه به شروطی که از این مهاجم دریافت کردند، قید او را زدند. کاوه که پرسپولیسی ها را به بهانه لژیونر شدن قال گذاشته بود ناگهان در یک چرخش 180 درجه ای با استقلال توافق کرد. درباره رضایی هم رقم دقیقی در دسترس نیست اما گمانه زنی ها و البته شروطی که او برای پرسپولیس گذاشته بود ما را به مبلغی حدود یک و نیم میلیارد می رساند.

    5) سید جلال حسینی:  1 میلیارد تومان
    دومین خرید این فصل پرسپولیس که اتفاقا در ترکیب تیم برانکو نیاز بسیاری هم به او احساس می شد، یکی از علامت سوال های نقل و انتقالات این فصل است. شایعات و سوابق سال های گذشته می گویند قرارداد سید جلال حداقل 1/200/000/000 تومان و یا بیشتر است اما چیزی که باشگاه پرسپویس اعلام کرده، حتی کمتر از یک میلیارد است. البته خود حسینی هم گفته که در این فصل برای پول زیاد پرسپولیس را انتخاب نکرده است. هرچند کسی این ارقام را خیلی باور نخواهد کرد اما این در حال حاضر تنها رقمی است که در اختیار ما قرار دارد.

    6) علیرضا بیرانوند: میلیاردی، اما نامعلوم!
    دروازه بان سابق نفت که قبلا از هواداری استقلال سخن گفته بود، در یک سال اخیر به قدری سنگ پرسپولیس را به سینه زد که هنوز لیگ تمام نشده، همه پیوستن او به پرسپولیس را قطعی تلقی کردند. بیرانوند که پیشنهاد ترکیه را رد کرده بود، معلوم نیست جدا از اینکه به حرف دلش! گوش داده، قرارداد سنگینی هم امضا کرده یا نه. برخی صحبت از رقم 2 میلیاردی قرارداد بیرانوند با پرسپولیس به میان آوردند که خیلی نمی توان به این رقم استناد کرد. تنها چیزی که تقریبا همه به آن واقف هستند این است که بیرانوند هم جزو میلیاردی هاست و یکی از سنگین ترین قراردادهای امسال را بسته است.

    7) بقیه سرخابی ها
    دیگر خریدهای منصوریان و برانکو تا حدودی زیر سایه شاه ماهی ها پنهان هستند. در تیم استقلال وریا غفوری و فرشید باقری کسانی هستند که احتمالا بالاترین قراردادها را با استقلال امضا کردند. رقم 970 میلیونی که در مورد باقری شایعه شده بود، در نوع خود یکی از عجایب نقل و انتقالات است. در پرسپولیس اما آنتونی گولچ جزو کاندید های اصلی قرارداد میلیاردی است. بازکنی که با وسترن استرالیا قهرمان قاره کهن شده است، با قراردادی 300 هزار دلاری به پرسپولیس آمده و یکی از میلیاردی های تیم برانکو به حساب می آید.

    8) بمب های تراکتور:
    تیم امیر قلعه نویی امسال با توپ پر وارد لیگ می شود. خریدهای ارزشمند تراکتور در نقل و انتقالات امسال از جمله جاسم کرار، ادینهو و محسن بنگر به هیچ وجه نمی توانند قراردادهای پایینی بسته باشند و حتی محمد نوری هم می تواند در کنار این 3 نفر جزو میلیاردی های احتمالی تراکتور حساب شود؛ احتمالی که البته فاصله چندانی با واقعیت ندارد. هنوز رقم خاصی از قرارداد این بازیکنان در دسترس نیست اما هیچ بعید نیست گران ترین بازیکن نقل و انتقالات لیگ شانزدهم از خریدهای تراکتورسازی بیرون بیاید.

    9) اصفهانی ها: بی سروصدا، برعکس همیشه!
    امسال تیم های اصفهانی حسابی ترک عادت کردند و هیچ خبری از بمب ها و شاه ماهی های آنها نیست. ذوب آهن که با گل محمدی کاملا وارد فضای بازیکن سازی شده و دست به هیچ خرید بزرگی نزده است. از همه عجیب تر سپاهان است که هرسال چندتا از بمب های نقل و انتقالات را به صورت اختصاصی برای خودش منفجر می کرد. سپاهان تصمیم گرفت پس از فصل کابوس واری که سپری کرد، امسال سکان را به دست مربی قهرمان فصل گذشته بسپارد و به نوعی عبدالله ویسی تنها بمب سپاهانی ها بود. ویسی در سپاهان سیاست های استقلال خوزستان را پیاده کرده و سراغ مهره های خیلی هیجان انگیز بازار نرفته است. از خریدهای امسال طلایی های اصفهان تنها مهرداد محمدی و موسی کولیبالی پتانسیل میلیاردی بودن را دارند که بعید است هیچکدام به پای ستاره های سرخابی برسند.

    10) گسترش فولاد: چند خرید بزرگ بدون هیاهو
    تیم فراز کمالوند در مجموع مهره های خوبی جذب کرده که مهم ترین آنها فرناندو ده خسوس و محمدرضا خلعتبری هستند. دروازه بان تیم قهرمان که بعید است قرارداد سنگینی با گسترش بسته باشد اما خلعتبری با توجه به اینکه سالهای گذشته هم در جمع گران ترین ها حضور داشته ممکن است مبلغ بالایی را با تیم متمول تبریزی توافق کرده باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی