عصر بازار

رتبه ایران در تولید طلا چند است؟

عصر اعتبار- از نظر تولید سالانه طلا، چین-استرالیا-روسیه-آمریکا-پرو رتبه‌های اول تا پنجم در دنیا هستند.

رتبه ایران در تولید طلا چند است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اعتماد، کرباسیان، معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) می گوید:از نظر تولید سالانه طلا، چین-استرالیا-روسیه-آمریکا-پرو رتبه‌های اول تا پنجم در دنیا هستند. در ناحیه خاورمیانه، ترکیه سالانه ٣١ تن طلا، مصر ١٢ تن و عربستان پنج تن طلا تولید می‌کند و ایران با تولید سه تن طلا مشابه تاجیکستان در رتبه آخر است.
    به گفته وی در تولید طلا، چین با تولید ٤٦٢ تن نخست آسیاست و بعد از آن اندونزی با ٩۰تن، فیلیپین با ٤۰تن، مغولستان با ٣٢ تن، ترکیه ٣١تن، ژاپن با هفت تن در رتبه‌های بعدی هستند تا نوبت به ایران و عربستان می‌رسد که به ترتیب با سه و پنج تن در سال در رتبه‌های بعدی هستند.
    کربسیان اظهار داشت: از نظر تعداد نواحی دارای طلا هم در آسیا طبق اعلام‌های جهانی ٦٩١ ناحیه، کشورهای cis ٤٢٣ ناحیه، آفریقا ٥٩٣ ناحیه، آمریکای شمالی ٤٧٣ناحیه، اقیانوسیه ٣٥۰ناحیه، اروپا١٨ناحیه و آمریکای جنوبی با ٥٤١ ناحیه طلا در جهان ثبت شده‌اند.

    او درباره دیپلماسی در حوزه صنایع معدنی نیز گفت: خوشبختانه در حوزه معدن و صنایع معدنی این بخش خیلی پیشرفته‌تر از خودرویی‌هاست، خودرویی‌ها کمی عقب مانده ترند. معدنی‌ها و صنایع معدنی این را داشتیم در سال‌های گذشته این امر را در قراردادها در نظر می‌گرفتیم.

    کرباسیان تصریح کرد: در بخش طراحی و مهندسی شرکت‌های زیادی را داریم که با خارجی‌ها کار می‌کنند و حتی شرکت‌هایی را داریم که خودشان رهبر شرکت‌های خارجی هستند. باید بپذیریم انتقال تکنولوژی و به روز شدن یکی از مباحث مهم است. باید بپذیریم در بخش معدن، فناوری، انتقال تکنولوژی و سوخت و محیط‌زیست عقب‌ماندگی تاریخی با دنیا داریم که در تمام قراردادها در نظر گرفتیم. رییس ایمیدرو یادآور شد: همه فکر می‌کنند در حوزه تحریم ما از مسائل مالی مشکل داشتیم این در حالی است که باید بپذیریم در حوزه انتقال تکنولوژی و استفاده از فناوری روز دنیا مشکل داشتیم ما باید بپذیریم که در سال‌های گذشته در بحث انتقال تکنولوژی، صرفه‌جویی انرژی و حفظ محیط‌زیست در بخش‌های مختلف فولاد، مس و... عقب‌ماندگی‌هایی داشتیم و باید در قراردادهای جدید این عقب‌ماندگی را جبران کنیم. یکی از خبرهای خوش این است که در بخش فولاد با مذاکراتی که انجام شد چندین شرکت خارجی کارگاه ساخت ماشین‌آلات‌شان را به ایران آورده‌اند که بسیار مهم است و این سیاستی است که ما زودتر از خودروسازان شروع کردیم و حتی در دوران تحریم به آن توجه کردیم.

    وی گفت: پیش‌بینی می‌شود ساریوی اسپانیا و دنیلی که کارخانه ساخت تجهیزات خود را به ایران آورده است در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری برسد که باعث انتقال تکنولوژی خواهد شد. در کنار اینها شرکت آلمانی اس‌ام اس هم در اواخر سال ٩٤ انتقال تکنولوژی را با انتقال کارخانه شروع کرده است که امیدواریم در سال ٩٥ بیشتر به نتیجه برسد و این نشان می‌دهد ما زودتر از ماشین‌سازها شروع کردیم آن هم در دوران تحریم نه در دوران برجام.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو