عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

خروج از رکود اولویت اصلی اقتصاد کشور است

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اولویت اصلی اقتصاد کشور در شرایط فعلی را خروج از رکود اقتصادی دانست و گفت: یکی از لوازم رونق اقتصادی توجه به عواملی چون بهبود فضای کسب و کار است.

خروج از رکود اولویت اصلی اقتصاد کشور است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمد مهدی مفتح گفت: اولویت‌بندی فعالیتها در اقتصاد کشور مستلزم وجود یک نگاه بلند مدت و یک استراتژی مشخص است که سند چشم انداز استراتژی اقتصاد ایران را مشخص کرده است و باید متناسب با آن برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدتی را تعریف کنیم.

    وی اولویت اصلی اقتصاد کشور در شرایط فعلی را خروج از رکود اقتصادی دانست و تصریح کرد: راه‌حل بسیاری از مشکلات کشور در خروج از رکود است.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به رتبه‌ی نامناسب ایران در شاخصهای فضای کسب و کار اظهار کرد:  یکی از لوازم رونق اقتصادی توجه به عواملی چون مناسب‌تر شدن فضای کسب و کار است.

    مفتح با اشاره به بسته خروج از رکود دولت گفت: دولت ابزارهای خروج از رکود را در اختیار دارد و این ابزار و اختیارات را مجلس شورای اسلامی پس از بررسی کارشناسان تصویب کرده است.

    نماینده مردم تویسرکان در مجلس دهم رابطه تورم با رکود را منفی دانست و تصریح کرد: برای خروج از رکود باید تورم را نیز به نسبتی کنترل کرد که منجر به رونق اقتصادی شود.

    این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه چرا دولت منابع خود را به سمت بخش مسکن حرکت داده است، بیان کرد: تخصیص تسهیلات بانکی باید بر اساس کار کارشناسی و همراه با استدلال اقتصادی باشد.

    همچنین مفتح بخش مسکن را از صنایع پیشران در اقتصاد دانست و گفت: رونق بخش مسکن در اقتصاد یک تحرکی ایجاد می‌کند و مسکن موتور محرک سایر بخشهای اقتصادی می‌باشد و باعث اشتغالزایی خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه دولت باید برای افزایش درآمد سرانه مردم تلاش کند اظهار کرد: دولت برای این کار به بودجه و امکاناتی نیاز دارد که باید این امکانات را از کوچک کردن خودش و کاهش هزینه‌هایش دنبال کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو