عصر بازار

رئیس دویچه بانک:

جایگاه مرکز مالی لندن در پی برگزیت ضعیف می شود

عصر اعتبار- مدیر عامل دویچه بانک آلمان روز یکشنبه گفت که در پی رای انگلیس به ترک اتحادیه اروپا، جایگاه لندن به عنوان یک مرکز مالی به طور کامل نابود نشده و تنها ضعیف تر خواهد شد.

جایگاه مرکز مالی لندن در پی برگزیت ضعیف می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از  رویترز از برلین، جان کرایان که انگلیسی است به روزنامه بازرگانی هندلسبلات چاپ آلمان گفت: انتظار دارد که نوسان های بازارهای مالی در هفته های آتی، بیشتر از حد معمول باشد.
    وی در باره لندن گفت: این مرکز مالی از بین نخواهد رفت، بلکه ضعیف تر خواهد شد.
    کرایان در باره تاثیر مستقیم احتمالی نتیجه همه پرسی برگزیت بر دویچه بانک، اظهار نظری نکرد.
    دویچه بانک دستکم 11 هزار کارمند در انگلیس دارد.
    کرایان که برای تغییرات اساسی و راهبردی در دویچه بانک که بزرگترین بانک وام دهنده آلمان به شمار می رود، تلاش می کند، در سال 2015 اعلام کرد که قصد دارد 9 هزار شغل را حذف کند که چهار هزار شغل آن در آلمان خواهد بود.
    نشریه آلمانی اشپیگل نیز روز جمعه نوشت: در پی رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، بازار سهام آلمان بزرگترین سقوط خود را از زمان بحران مالی اروپا یعنی سال 2008 تجربه کرد.
    به نوشته اشپیگل، یک سوم بازارهای سهام آلمان موسوم به داکس سقوط کرد. سهام بانک ها، شرکت های خودرو سازی و شرکت های انرژی سقوط قابل توجهی داشتند به گونه ای که سهام دویچه بانک 16 و کامرز بانک 17 درصد سقوط کرد و سهام شرکت های خودرو سازی آلمانی که به انگلیس صادرات خودرو داشتند با کاهش چشمگیری مواجه شد.
    کارشناسان معتقدند با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، لندن به عنوان قطب مالی و بانکی در جهان جایگاه خود را احتمالا به فرانکفورت واگذار خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی