عصر بازار

با ۶ میلیون از سد کنکور سراسری بگذرید

بازار داغ دکان‌های غیرمجاز تست زنی

عصر اعتبار- بازار داغ کنکور به کتاب فروشی‌های انقلاب هم رسیده تا جایی که برای خرید سی دی تست زنی با قیمت‌های کلان مواجه شدیم.

با ۶ میلیون از سد کنکور سراسری بگذرید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ کم کم به زمان برگزاری کنکور سراسری نزدیک می شویم، روزهای نزدیک به کنکور برای داوطلبان و اولیای آن ها از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا بی هیچ تردیدی کنکور با نحو حضور در آن تاثیر بسزایی در آینده دور و نزدیک داوطلبان دارد. البته نا گفته نماند که در این زمان کوتاه سایت های اینترنتی و برخی از موسسات هرکدام خود را نام آورترین فرد در آموزش کنکور و مشاوره های تحصیلی می دانند.

    تست بزنیم یا پول بدهیم؟
    در روزهای نزدیک به کنکور داوطلبان بیشتر به سمت تست زدن دروس خوانده شده می روند. آن ها براین باورند که با مراجعه به کلاس های تست زنی و یادگیری آن از مشاوران و پرداخت هر چه بیشتر هزینه می توانند در تست زدن درس ها موفق تر شوند. علاوه بر داوطلبان خانواده هایی هستند که برای پیشرفت فرزندان خود حاضر می شوند بیشترین هزینه را بپردازند.

    تب کلاس های کنکور کار دست داوطلبان داد!
    تب برخی از کلاس های کنکور و مشاوران تقلبی در سال های اخیر بالا گرفته، همین موضوع باعث شد تا ما به سراغ این آموزشگاه ها برویم و از نزدیک با مشاوران و داوطلبان صحبت کنیم.

    وارد اولین موسسه که شدم، گفتند: با پرداخت 400 هزار تومان تست زدن را به صورت حرفه ای یاد می گیرم به طوری که فقط با یک نگاه و بدون خواندن سوال تست خواهم زد.

    وقتی با داوطلبان صحبت کردم متوجه شدم، مشاوران از آن ها خواسته اند که سی دی های تست زنی را هم تهیه کنند.

    تست هایی که با قیمت خون تهیه می شوند!
    بازار داغ کنکور به کتاب فروشی های انقلاب هم رسیده تا جایی که وقتی به سراغ خرید سی دی های تست زنی رفتیم با قیمت های کلان پنج یا شش میلیونی مواجه شدیم، سی دی هایی که برخی از موسسات و مشاوره ها داوطلبان را مجبور به خرید آن ها می کنند.

    در همین راستا ناظری متخصص روان شناس اظهار کرد: به طور کلی یادگیری و اصول تست زنی 4 گزینه‌ای نوعی مهارت به حساب می آید تا دانش آموزان بتوانند سوالات را به سه دسته آسان، متوسط و سخت تقسیم کنند. اما نکته قابل توجه این جاست که این سوالات آنقدر پیچیده نیست که نیازمند رفتن نزد مشاور و خرید سی دی و پرداخت مبالغ هنگفت باشد.

    تست زدن مهمتر از یادگیری تست زنی است
    وی افزود: بیشترین سوالاتی که موسسه های تست زنی به داوطلبان می دهند همان سوالکنکور سال های قبل است که به آن ها خورانده می شود، به همین دلیل بهتر است دانش آموزان کتاب ها و سوالات کنکور سال های قبل را مطالعه کنند، به یاد داشته باشید که تست زدن مهمتر از یادگیری تست زنی است.

    بهترین مدت زمان برای تست زدن کنکوری ها در روزهای نزدیک به کنکور چه زمانی‌ است؟
    ناظری در ادامه گفت: توصیه می شود داوطلبان در این روزهای پایانی یک تا دو ساعت از وقت خود را به تست زدن آزمون های سال های قبل اختصاص دهند، آن ها باید بتوانند حداقل از بین مطالب  کتاب های خود طرح سوال کنند.

    لازم به ذکر است کتاب هایی که زمینه حل معادله دارند ارزش بیشتری برای تست زدن خواهند داشت.

    همچنین داوطلبان باید بتوانند برای خود یک آزمون برگزار کنند و تصور کنند که در جلسه آزمون حضور دارند.بهتر است بعد از چک کردن اشتباهات خود در مراحل تست زنی به تست های اشتباه مراجعه کرده و به مطالعه آن بپردازند.

    شرایط خودآزمایی چیست؟
    توکلی مشاور عالی سازمان سنجش بیان کرد: مسئله مهم در بین داوطلبان کنکور خودآزمایی آن هاست اما این کار شرایط متفاوتی دارد، بهتر است برای تست زدن، کنکوری ها در این زمان از کتاب های خود استفاده کنند و  از رفتن به کلاس های تست زنی بپرهیزند.

    فعالیت 950 مرکز کنکور آزاد
    در همین راستا ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش تهران از تعداد 950 آموزشگاه آزاد کلاس‌های کنکور و تست زنی خبر داد و گفت: تعداد نامشخصی از مراکز غیر مجاز در حال فعالیت هستند که تا به امروز 30 مرکز پلمپ و تعطیل شده است.

    وی افزود: به داوطلبان کنکور توصیه می‌شود، به جای صرف هزینه های گزاف در مراجع غیر قانونی از مشاوران مدارس خود کمک بگیرند.

    ادعاهایی که برخی از افراد سودجو برای داوطلبان کنکور دارند تنها به جهت کسب درآمد برای آن هاست، مثلا اگر به درستی به آگهی های این موسسات توجه کنید با تبلیغاتی( مثل بدون خواندن سوال تست بزنید )تنها نمونه ای از صدها تبلیغات فریبنده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو