عصر بازار

متهم پرونده موسسه ثامن الحجج بازداشت شد

عصر اعتبار- دادستان عمومی و انقلاب تهران اقدامات این دادسرا در پرونده مالی موسسه مالی اعتباری «ثامن الحجج» را تشریح کرد.

متهم پرونده موسسه ثامن الحجج بازداشت شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، «عباس جعفری دولت آبادی» در جلسه ای که گروهی از قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران حضور داشتند، با اشاره به همکاری بانک مرکزی در پرونده­ ثامن ­الحجج گفت: در دو سالی که پرونده در دادسرای تهران تحت رسیدگی است، حداقل شش هزار حساب بانکی توقیف شد و دو هزار و دویست میلیارد تومان وجوه سپرده گذاران مسترد شد.
    وی گفت: در همین رابطه یک میلیون و 350 هزار حساب تعیین تکلیف شد و کمتر از 150 هزار حساب باقیمانده است که در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.
    دادستان عمومی و انقلاب تهران از اقدامات برخی بانک­ ها و مؤسسات که با دادن سودهای کلان، سپرده­ ها را جـذب می کنند، انتقاد کرد و گفت: برخی بانک­ ها در مـؤسسه­ ثامن ­الحجج سپرده ­گذاری کرده و تبادل و تهاتر وجوه با رقم‌ های کلان کشف شدده است که چنین روندی موجب رکود تولید به لحاظ عدم سرمایه گذاری می شود.
    جعفری دولت آبادی افزود: وقتی یک تعاونی اعتباری سود 35 درصد می­ دهد، نتیجه این می ­شود که فردی 23 میلیارد تومان سپرده ­گذاری می­ کند تا بدون فعالیت، از سود هنگفت برخوردار شود.
    دادستان عمومی و انقلاب تهران در بیان اقدامات این دادسرا در پرونده­ ثامن ­الحجج گفت: برای حل مشکلات سپرده گذاران و استرداد وجوه آنان علاوه بر تشکیل جلسات متعدد با حضور نمایندگان بانک مرکزی و سایر دستگاه ها، قرار نظارت قضایی صادر شد. اما در ادامه به لحاظ لزوم حفظ حقوق سپرده گذاران، به قرار وثیقه پنج هزار میلیارد تومانی تبدیل شد که با توجه به عدم تودیع آن منجر به بازداشت متهم شد.
    دادستان تهران افزود: به پیشنهاد بانک مرکزی تعداد 500 شعبه مؤسسه­ ثامن ­الحجج در سراسر کشور کاهش خواهد یافت تا زمینه­ استرداد وجوه سپرده گذاران فراهم شود.
    جعفری دولت آبادی با اشاره به اینکه متهم در مورد فروش اموال تعاونی اعتباری ثامن الحجج به بانک مرکزی وکالت داده است، اظهار امیدواری کرد با فروش اموال در استرداد وجوه سپرده گذاران تسریع شود.
    وی از دریافت کنندگان تسهیلات از این موسسه خواست نسبت به پرداخت تسهیلات به بانک پارسیان در سراسر کشور مراجعه کنند تا در بازپرداخت وجوه سپرده‌گذاران تسریع لازم صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو