عصر بازار

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۴۴)

واکنش موگرینی به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

عصر اعتبار- موگرینی در پیامی به لندن گفت: اروپا در آینده قویتر خواهد بود.

واکنش موگرینی به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا , تاکید کرد : پیام من به لندن این است که اتحادیه اروپا در گذشته قوی بوده است و در آینده نیز قویتر خواهد شد.

    موگرینی در پی سفر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) به بروکسل بعد از دیدار با وی در یک کنفرانس مشترک خبری, گفت: کشورهای اتحادیه اروپا به ویژه شهروندانش هم اکنون دوران سختی را طی می کنند و سفر کری به بروکسل بسیار مهم است ,چرا که ما امروز در مورد شراکت و همکاری خود گفتگو کردیم.

    وی تاکید کرد: این شراکت و همکاری نه فقط برای هر دو طرف بلکه برای صلح و ثبات در جهان همچنان قوی و اساسی خواهد بود. دیدار من با جان کری یک فرصت عالی بود تا بتوانیم در خصوص وضیعت فعلی روابط بین انگلیس با اتحادیه اروپا صحبت کنیم و اینکه چه راهی را باید پیش بگیریم.

    موگرینی ادامه داد : من وارد گفتگو ها نمی شوم ولی بر قدرت شراکت و همکاری اتحادیه اروپا با شرکای خود در کل جهان در مسائلی مانند سوریه , لبنان , لیبی , و خاورمیانه تاکید می کنم.
    وی گفت در هفته آینده دو بار دیگر با وزیر خارجه آمریکا دیدار خواهم داشت؛در حاشیه اجلاس ناتو و دیگری در خصوص شورای روابط خارجه در بروکسل.

    مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با اشاره به اجلاس فردا(سه شنبه) و پس فردای سران اتحادیه اروپا در بروکسل تصریح کرد:این مهم است که ما دوستان آمریکایی خود را به صورت کامل از کل روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و نیز تبعات ان مطلع سازیم.
    وی با اشاره به سفر قریب الوقوع جان کری به لندن گفت : که پیام من به انگلیس این است که اتحادیه اروپا در آینده قویتر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی