عصر بازار

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۴۵)

مقام آلمانی به لندن هشدار داد

عصر اعتبار- دولت آلمان هشدار داد که لندن برای خروج از اتحادیه اروپا وقت کشی نکند.

مقام آلمانی به لندن هشدار داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اشتفن زایبرت سخنگوی دولت آلمان ضمن تاکید بر وضعیت دشواری که برگزیت به وجود آورده است، نسبت به وقت کشی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا هشدار داد.

    سخنگوی دولت آلمان امروز (دوشنبه) در جلسه هفتگی خود با خبرنگاران، افزود : در یک زمان معین و در چارچوب مشخص, طبق بند 50 قرارداد اتحادیه اروپا، انگلیس باید خروج خود را اعلام کند و قبل از آن نیز هیچ مذاکره غیر رسمی با این کشور در خصوص خروجش از اتحادیه اروپا انجام نخواهد شد.

    به گفته زایبرت خروج انگلیس در طول تاریخ یک استثناء بوده است و با توجه به اینکه یک چالش جدید محسوب می شود تاکنون با آن برخورد نداشتیم.

    وی تاکید کرد: ما نمی خواهیم نیروهای جدایی طلب را جذب کنیم بلکه به دنبال نیروهایی هستیم که به دنبال انسجام و وحدت هستند.

    سخنگوی آلمان در پاسخ به نوسان بازارهای مالی بعد از برگزیت گفت که به طور کلی ما در مورد مشکلات نوسان بازار هیچ اظهار نظری نمیکنیم. وظیفه ما رسیدگی سیاسی به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است.
    وی افزود : اکثریت کمی در انگلیس رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و با وجود آنکه دلسرد شدیم اما باید بپذیریم که این یک واقعیت است.

    وی با اشاره به نشست سران اتحایه اروپا که روز های سه شنبه و چهارشنبه در بروسکل برگزار می شود افزود: دیوید کامرون قرار است در آن نشست در خصوص قدم های بعدی بریتانیا توضیحاتی را به سران اتحادیه اروپا ارائه دهد.

    اشتفن زایبرت ادامه داد: ما به دنبال یک واکنش معقول و آرام از طرف دولت بریتانیا هستیم. دولت آلمان در روزهای آینده مذاکراتی را انجام خواهد داد تا همه 28 کشور اتحادیه اروپا نیز به خروج بریتانیا یک واکنش مشترک نشان دهند.
    زایبرت در رابطه با اینکه آیا اسکاتلند می تواند وارد اتحادیه اروپا شود گفت : این یک مساله سیاست داخلی بریتانیا است که باید آنها حل و فصل کنند.

    وی در رابطه با اینکه وزیر خارجه چک خواستار برکناری ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اتحادیه اروپا از سمت خود شد افزود : ما همکاری تنگاتنگ با هم داریم و مطمئن هستیم که آقای یونکر می تواند این وضعیت پیچیده و دشوار را حل کند .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی