عصر بازار

عسگراولادی:

گشایش اعتبار از اتریش، آلمان و فرانسه آغاز شد

عصر اعتبار- یک عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران از آغاز گشایش های اعتباری اتریش و آلمان با ایران تا مرز ۱۰ میلیون دلار خبر داد و گفت: عمده مشکل امروز فعالان اقتصادی دلار و بانک‌های امریکای است

گشایش اعتبار از اتریش، آلمان و فرانسه آغاز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، اسدالله عسگراولادی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشورهای اتریش و آلمان گشایش‌های اعتباری را از یک میلیون دلار تا 10 میلیون دلار برای فعالان اقتصادی کشور آغاز کرده‌اند، اظهار داشت:  با کشور کره نیز رایزنی هایی انجام شده است که امیدارویم نتایج مثبت آن به زودی اعلام شود.

    وی در رابطه با تعاملات بانکی کشور با چین نیز گفت: در طول مذاکرات خود با طرف چینی درخواست افزایش بانک‌ها را مطرح کرده بودیم که گویا طرف چینی موافقت کرده است اما بنده هنوز اطلاع دقیقی از نتایج این مذاکرات ندارم و بانک مرکزی باید نسبت به این موضوع اطلاع رسانی‌ کند.

    این عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه عمده مشکل امروز فعالان اقتصادی دلار و  بانک‌های آمریکای است، تصریح کرد: فرانسه اخیراً برای اجرای قرارداد پژو با طرف ایرانی گشایش‌هایی را برای انتقال لوازم یدکی و اعتبارات مالی انجام داده است. در بخش خرید هواپیما نیز بانک مرکزی ایران باید تضمین های سنگینی را پرداخت کند که هنوز در حال مذاکره هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی