عصر بازار

عرضه گوشی هوشمند چهار دلاری در هند

عصر اعتبار- شرکت هندی Ringing Bells از عرضه گوشی هوشمندی به نام Freedom ۲۵۱ در این کشور خبر داده که تنها ۴ دلار قیمت دارد.

عرضه گوشی هوشمند چهار دلاری در هند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، این گوشی که پس فردا روانه بازار می شود مجهز به پردازنده چهارهسته ای 1.3 گیگاهرتزی، 8 گیگابایت حافظه قابل افزایش، یک گیگابایت رم و سیستم عامل Android 5.1 Lollipop خواهد بود.

    Ringing Bells می گوید با عرضه چنین گوشی ارزان قیمتی تمامی مردم هند می توانند با هر توان مالی به فناوری پیشرفته دسترسی داشته باشند. بخش زیادی از مردم هند را فقرایی با سطح درامد بسیار پایین تشکیل می دهند که قادر به خرید گوشی های هوشمند گران قیمت نیستند. اما با عرضه گوشی یاد شده که تنها چهار دلار قیمت دارد رویای آنها برای استفاده از موبایل های هوشمند محقق می شود.

    قرار است در گام اول 200 هزار واحد از این گوشی ها روانه بازار شود. این گوشی دارای نمایشگر 4 اینچی با دقت 960 در 540 و دو دوربین عکاسی و فیلم برداری در پشت و جلو با دقت های 8 و 3.2 مگاپیکسل می باشد.

    این گوشی در مجموع از نظر قدرت سخت افزاری چندان ضعیف و عقب مانده نیست و شاید تنها نقطه ضعف جدی آن دقت صفحه نمایش آن باشد که با توجه به قیمت نازلش قابل اغماض است.

    قیمت پایین این گوشی باعث شده برخی سایت ها و رسانه ها در مورد عرضه آن به بازار تردید داشته باشند. برخی از آنها Freedom 251 را همان گوشی 54 دلاری چینی Adcom Ikon 4 دانسته اند که با تغییراتی مجددا روانه بازار هند خواهد شد. به هر حال تا چند روز دیگر کیفیت و ماهیت واقعی این گوشی مشخص خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی