عصر بازار

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۴۵)

شکل‌گیری فاز جدید رقابت در اروپا برای ارتباط با ایران

عصر اعتبار- عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و انگلیس درباره تاثیر برگزیت روی اقتصاد ایران توضیح داد.

شکل‌گیری فاز جدید رقابت در اروپا برای ارتباط با ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، علی حمزه‌نژاد درباره تاثیر برگزیت روی اقتصاد ایران اظهار داشت: «هنوز معلوم نیست که انگلیس از اتحادیه اروپا جدا شود، اما اگر این اتفاق بیفتد، تاثیری که بر اقتصاد ایران می‌گذارد، این است که انگلیس به‌تنهایی دیگر تصمیم می‌گیرد که با ایران و سایر کشورها چه رابطه اقتصادی و سیاسی داشته باشد و دیگر پیرو اروپا نیست.»

    وی افزود: «اروپا نیز کاری به تصمیمات انگلیس ندارد، بنابراین یک حالت رقابتی برای ارتباط با ایران به احتمال زیاد ایجاد خواهد شد. این حالت رقابتی به ما این شانس را خواهد داد که بتوانیم ارتباط بهتری داشته باشیم.»

    عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و انگلیس تصریح کرد: «ما می‌توانیم با ظرافت، سیاست و عقلانیت از این فرصت استفاده بهتری ببریم. حتما انگلیس نیز سعی می‌کند با سیاست‌هایی، ارتباط تجاری و سیاسی بهتری با ما داشته باشد.»

    حمزه‌نژاد عنوان کرد: «در اروپا کشورهای فرانسه، آلمان، بلژیک و.. هستند و همه کشورهای اروپایی با ما ارتباط داشتند. پس از برجام نیز گروه‌های زیادی ایران آمدند و هر کدام سعی کردند زودتر بیایند که فرصتی را از دست ندهند.»

    وی ادامه داد: «کشورهای اروپایی مایل هستند از فرصت‌های تجاری، معدنی، نفت، پتروشیمی و... بهترین استفاده و یا سرمایه‌گذاری کنند. همچنین در تولید و صادرات و واردات همکاری داشته باشند.»

    عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و انگلیس متذکر شد: «انگلیس و سایر کشورهای اروپایی تمایل دارند این اتفاق بیفتد.»

    حمزه‌نژاد در ادامه گفت: «بعد از اجرای برجام، انگلیسی‌ها چندین بار به ایران آمدند و اتاق بازرگانی ایران و انگلیس ارتباط خیلی تنگاتنگی با اتاق انگلیس و ایران که در لندن هست، دارند و از این طریق ما ارتباطات خیلی خوبی داریم. آنها نیز مانند سایر کشورها باز هم به ایران خواهند آمد.»

    وی در عین حال درباره اثر برجام روی سرمایه‌گذاری خارجی اظهار داشت: «همین مذاکراتی که صورت گرفته و توافقاتی که پیش آمده، یک نکته مثبتی است.»

    عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و انگلیس تصریح کرد: «ما وقتی یک قراردادی را بخواهیم امضا و اجرایی کنیم، قبل از آن مذاکرات و توافقات و رفت و آمدهایی نیاز است.»

    حمزه‌نژاد عنوان کرد: «سرمایه‌گذار خارجی به دنبال این است که پولی که سرمایه‌گذاری می‌کند، به دنبال آن سود ببرد. ما نیز وقتی آنها می‌خواهند به ایران بیایند، می‌گوییم شما باید تکنولوژی و ماشین‌آلات بیاورید.»

    وی متذکر شد: «ما نمی‌خواهیم آنها به دلیل سرمایه‌گذاری‌ای که در ایران دارند، سوار ما شوند. ما باید هوشیار باشیم و هستیم که سرمایه‌گذاری را بپذیریم و شرایط ما نیز پذیرفته شود.»

    عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و انگلیس خاطرنشان کرد: «اگر روابط بانکی توسعه پیدا کند و مشکل بانکی حل شود، خیلی از مذاکرات به طور قطع به قرارداد می‌انجامد.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو