عصر بازار

حمله انتحاری به فرودگاه استانبول قیمت جهانی طلا را افزایش داد

عصر اعتبار- به دنبال حمله انتحاری شب گذشته تروریست ها به فرودگاه بین المللی آتاترک در استانبول ترکیه ، قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه با افزایش نسبی روبرو شده است.

حمله انتحاری به فرودگاه استانبول قیمت جهانی طلا را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سایت طلا، در پی حمله انتحاری یک عامل بمبگذار به فرودگاه بین المللی استانبول حداقل 30 نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شده اند.

    بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با 6 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به بیش از 1319 دلار رسیده است. عاملان بمبگذاری شب گذشته با حمله به فرودگاه بین المللی استانبول ابتدا اقدام به شلیک گلوله کردند و سپس جلیقه های انفجاری خود را منفجر نمودند. در این حادثه تروریستی تاکنون 36 نفر کشته و بیش از 150 نفر دیگر زخمی شده اند.

    فرودگاه آتاترک سومین فرودگاه شلوغ اروپا به شمار می رود. نخست وزیر ترکیه، گروه تروریستی داعش را عامل اصلی این حمله معرفی کرده است.

    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی می تواند عامل مهمی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا باشد.

    تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری فست مارکتس تاکید کردند: علی رغم کاهش نسبی قیمت طلا در هفته جاری، پیش بینی ما این است که روند صعودی قیمت این فلز زرد بار دیگر از سر گرفته خواهد شد. عدم توانایی بانکهای مرکزی جهان برای برقراری آرامش در اقتصاد جهانی می تواند عامل مهمی برای افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا باشد.

    این گزارش افزود: اگر وضعیت اشتغال آمریکا نیز مانند ماه گذشته ناامید کننده باشد، قیمت طلا بار دیگر با افزایش همراه خواهد شد.

    پس از اعلام نتایج همه پرسی اخیر بریتانیا که نشانگر تصمیم مردم برای خروج از اتحادیه اروپا است، گمانه زنی ها نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن و جولای نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

    گزارش روز گذشته وزارت بازرگانی آمریکا نیز نشان می دهد رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست امسال به بیش از 1.1 درصد رسیده است.

    به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو ، آمریکا و چین طی روزهای آینده می تواند تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا و ارزش دلار داشته باشد. قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 24 درصد رشد داشته است. رهبران اروپایی نیز در نشست روز گذشته خواستار اقدام فوری بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی