عصر بازار

جزئیات مصوبه اقتصادی امروز هیات دولت

عصر اعتبار- آئین نامه اجرایی اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد در جلسه امروز هیات دولت به ریاست رئیس جمهور اصلاح شد.

جزئیات مصوبه اقتصادی امروز هیات دولت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست حسن روحانی رئیس‌ جمهور، آئین‌نامه اجرایی اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را با هدف ایجاد ابزارهای خاص تامین مالی بخش تعاون در بازار سرمایه کشور و تسهیل واگذاری شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی به تعاونی‌ها به تصویب رساند.

    براساس آئین‌نامه مذکور و در راستای تمهید زمینه دسترسی شرکت‌های تعاونی به ابزارهای مالی، اشخاص مزبور مجاز به تامین مالی از طریق انتشار اوراق بهادار در چارچوب مقررات مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار هستند و سازمان بورس و اوراق بهادار تضمین کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری را پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری در خصوص پرداخت وجوه مربوط اعم از اصل و سود اوراق می‌پذیرد.

    همچنین این سازمان مکلف است نسبت به ثبت اوراق بهادار شرکت‌های تعاونی سهامی عام و تمهید قابلیت خرید و فروش سهام آنها در بازار بورس یا فرابورس مطابق مقررات بازار سرمایه اقدام کند.

    در همین حال، دولت به منظور تسویه بدهی ناشی از تعهدات جمهوری اسلامی ایران به صندوق بین‌المللی پول با هدف تعدیل ارزش ریالی، به بانک مرکزی اجازه داد از محل منابع داخلی خود نسبت به تأمین و پرداخت آن اقدام کند.

    هیات وزیران با توجه به اتمام مدت اجرای تصویب نامه مربوط به تعیین قیمت مازوت مصرفی واحدهای تولیدی سیمان، قیمت هر لیتر نفت کوره مصرفی کارخانه‌های سیمان زابل، خاش، لارستان، کیاسر و باقران را تعیین کرد. همچنین قیمت هر لیتر نفت کوره مصرفی آن دسته از کارخانه‌های سیمان که به دلیل کمبود گاز در ماه‌های سرد سال به تشخیص وزارت نفت مجبور به استفاده از نفت کوره تا پایان سال 1395 می‌شوند، معادل قیمت گاز مصرفی بخش صنعت و معدن تعیین می‌شود.

    لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق، از دیگر مصوبات این جلسه  بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی