عصر بازار

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر ایران:

طلاسازها هم بیکار شدند

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر ایران با بیان این که طلاسازها در سال ۹۲، کل ۱۲ ماه را کار می کردند و در سال ۹۳ این ۱۲ ماه به ۹ ماه و در سال ۹۴ به ۶ ماه تبدیل شد گفت: از ابتدای سال ۹۵ تولیدکننده دارد از جیب خودش هزینه می کند.

طلاسازها هم بیکار شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، عبداله محمدولی درباره وضعیت تولیدکنندگان طلا و جواهر با بیان اینکه در بازار طلا هم قاچاق وارداتی داریم و هم قاچاق صادراتی، گفت: کسی که قانونی طلا وارد می کند، باید 4 درصد مالیات و 9 درصد ارزش افزوده بدهد ولی کسی که قاچاق می کند در واقع 13 درصد معافیت دارد.

    وی درباره وضعیت تولیدکنندگان طلا و جواهر بیان داشت: تولید کنندگان در حال حاضر تقریبا هیچ فعالیتی ندارند. این تولیدکنندگان در سال 92، کل 12 ماه را کار می کردند و نگران آینده هم نبودند. سال 93 این 12 ماه تبدیل به 9 ماه کار شد و سه ماه تعطیل بودند. سال 94 این مدت کار به 6 ماه رسید و از ابتدای سال 95 تولید کننده دارد از جیب خودش هزینه می کند. این موضوع علت های مختلفی دارد که یکی از آنها مصنوعات قاچاق طلا و جواهر است.

    محمدولی افزود: یک زمانی ما تولید و صادرات داشتیم اما امروز نه تنها تولید نداریم بلکه، کاملا مصرف گرا شده ایم و کالای خارجی مصرف می کنیم.

    رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر و سنگ های قیمتی ایران با تصریح بر اینکه قاچاق تاثیر مخربی بر تولید دارد، گفت: البته دستگاه های مسئول زحمات زیادی می کشند ولی برخورد ریشه ای برای این موضوع صورت نگرفته است. برای حمایت از تولید داخلی راه حل، ایجاد زیرساخت است.

    وی بیان داشت: هنوز به این باور نرسیده ایم که تولیدات داخل می تواند قابل رقابت باشد و بازار داخل را پوشش دهد. این مهم نیازمند این است که دستگاه های داخلی بیشتر از پیش به ما کمک کنند و ما شاهد روزی باشیم که این پدیده شوم از بین برود، زیرا با وضعیت کنونی، طلاسازان ما امیدی به آینده در این حوزه ندارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی