عصر بازار

سرمایه های فکری و مالی به کمک رونق تولید بیاید

عصر اعتبار- کارشناسان معتقدند که سرمایه های فکری و مالی باید به سمت تولید پیش رود تا شاهد بهبود شرایط اقتصادی باشیم.

سرمایه های فکری و مالی به کمک رونق تولید بیاید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سلیمان عباسی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: جذب سرمایه های فکری و مالی به سمت صنعت و کشاورزی، سبب رونق تولید و بهبود شرایط اقتصادی می شود.

    وی حرکت خلاف جهت این مسیر را عامل از بین رفتن انگیزه برای سرمایه گذاری درکشور دانست و افزود: باید در کنار این امر برای سرمایه گذاران تسهیلات و امکانات علمی درنظر گرفته شود تا دانش روز دنیا را به صنایع کشور انتقال داده و از این طریق صنعت نیز رشد یابد.

    عباسی در ادامه به شعار سال اشاره کرد و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی با حمایت مردم از تولید کنندگان داخلی و خریدمحصولات ایرانی گره خورده است.

    وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که دولت چه برنامه و راهکارهایی باید دراین خصوص انجام دهد، افزود: دولت باید با اختصاص یارانه و ارائه تسهیلات بانکی با سود پایین به کمک صنعت و تولید بیاید.

    ***خروج از رکود با خوداتکایی

    در ادامه احمد آریایی نژاد نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: زمانی که کالاهای خارجی با قیمت و کیفیت پایین به کشور وارد می شود و فقط نام و برند خارجی را به دوش می کشد سبب می شود که کمر تولید داخل خم و اقتصاد دچار رکود شود.

    وی در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که اقتصاد کشور وابسته به منابع نفتی باشد، پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

    این نماینده مجلس تصریح کرد:باید تلاش کنیم که با افزایش توان تولید داخلی و توسعه صادرات غیرنفتی و بکارگیری نیروی شاغل ، تولید را از رکود خارج کنیم.

    آریایی نژاد گفت: سیاست های تشویقی درخصوص صادرات و واردات می تواند فضا را برای تولیدکنندگان فراهم کند و صنعت داخلی را به سمت خوداتکایی حرکت دهد که این امر نیز به نوبه خود در خروج از رکود موثر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو