عصر بازار

معاون بنیاد مسکن خبر داد

پرداخت ۹۰۰میلیارد تومان مابه‌التفاوت وام مسکن روستایی به بانکها

عصر اعتبار- معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب میزان مابه‌التفاوت نرخ سود تسهیلات مسکن روستایی را حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود ۹۰۰ میلیارد تومان از این مابه‌التفاوت توسط دولت به بانکهای عامل پرداخت شده است.

پرداخت ۹۰۰میلیارد تومان مابه‌التفاوت وام مسکن روستایی به بانکها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، عزیزالله مهدیان  اظهار کرد: دولت پرداخت مابه‌التفاوت سود تسهیلات مسکن روستایی را تضمین می‌کند و در تضمین‌نامه‌ها قید شده که دولت این کار را انجام می‌دهد. در این راستا هرساله برای پرداخت مابه‌التفاوت ردیف بودجه‌ای داریم که دولت آن را به ما می‌دهد.

    وی تصریح کرد: این مبالغ متناسب با عملکرد بانکهای عامل بین آنها توزیع می‌شود و ممکن است طی سال‌های اخیر به‌دلیل مشکلات اقتصادی رقم کمتری مابه‌التفاوت سود تسهیلات مسکن روستایی به بانکها پرداخت شده باشد.

    وی با بیان اینکه تاکنون 52 درصد مابه‌التفاوت سود تسهیلات به بانکها پرداخت شده در پاسخ به این پرسش که این درصد معادل چه مبلغی است، افزود:‌ کل مبلغی که باید برای مابه‌التفاوت طی 15 سال پرداخت شود معادل 1800 میلیارد تومان است که تاکنون حدود 900 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

    وی با ابراز اینکه تسویه حساب مابه‌التفاوت نرخ سود تسهیلات مسکن روستایی از طریق حساب فی‌مابین دولت و بانکها انجام می‌شود، گفت: خوشبختانه با توجه به حمایتهای دولت از نوسازی و بازسازی مسکن روستایی، در دورترین نقاط روستایی کشور به روستائیان تسهیلات پرداخت شده به‌طوری که در برخی سالها 300 هزار واحد وام در اختیار آنها قرار گرفته است.

    معاون بازسازی و نوسازی بنیاد مسکن انقلاب با اشاره به اینکه در قانون سالانه 200 هزار واحد روستایی پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: امسال دو نوع وام برای مسکن روستایی تصویب شده است؛ 18 و 20 میلیون تومان. 18 میلیون تومان به افرادی پرداخت می‌شود که می‌خواهند در یک قطعه زمین جدید واحد مسکونی را بسازند و 20 میلیون تومان نیز به افرادی اعطا خواهد شد که اقدام به ساخت واحد مسکونی در همان محل واحد فرسوده خود می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی