عصر بازار

کاهش نرخ سود سپرده ها اتفاق مبارکی برای بورس

عصر اعتبار- رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: کاهش نرخ سود سپرده ها و تسهیلات بانکی اتفاق مبارکی برای بازار سرمایه بوده و چشم‌انداز مثبتی را ایجاد کرده است.

کاهش نرخ سود سپرده ها اتفاق مبارکی برای بورس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمد فطانت در حاشیه امضای تفاهم نامه بین بورس کالای ایران و پاکستان افزود: ما در مقطعی قرار داریم که مجامع در حال برگزاری است و سودها در حال توزیع شدن است و با توجه به اینکه ذات بورس نوسان است بازار سرمایه در حال حاضر در شرایط مثبتی قرار دارد.

    وی ادامه داد:‌ کاهش نرخ سود سپرده ها و تسهیلات بانکی اتفاق مبارکی برای بازار سرمایه است و باعث می شود تا شرکتهای تولیدی با قیمتهای بهتر و هزینه های کمتر تامین مالی داشته باشند.

    فطانت افزود:‌ این اتفاق چشم انداز مثبتی را در فضای کنونی بازار سرمایه ایجاد کرده و همچنین ما در این روزها شاهد قدرت گرفتن بازار بدهی نیز هستیم.

    رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: موارد ذکر شده و همچنین سیاستهای کلانی که در بخشهای مختلف اقتصادی ترسیم شده سبب ایجاد رونق در بازار بورس در روزهای اخیر شده است.

    وی با بیان اینکه من صد در صد به بازار بورس امیدوار هستم گفت: در طی سه سال گذشته بازدهی بازار بورس 110 درصد بوده و این بازار نسبت به تمام بازارهای رقیب مثل بازار سکه ، ارز و مسکن بازدهی بسیار بهتری داشته است.

    فطانت افزود‌: زمانی که دولت جدید آمد شاخص بورس بر روی عدد 38 هزار و 600 واحد بود و در حال حاضر این رقم از مرز 73 هزار واحد گذشته است.

    وی افزود:‌ طبیعتا آثار بازار سرمایه در اقتصاد و بازدهی بازار بسیار بالاتر از بازارهای رقیب بوده است.

    *دعوت مردم به بازار سرمایه برای رونق تولید

    محمد فطانت با بیان اینکه ما همیشه از مردم دعوت می کنیم تا به بازار سرمایه رجوع کنند گفت: ‌سرمایه گذاری در بازار سرمایه کمک مستقیم به رونق اقتصادی و تولید خواهد بود.

    وی افزود: افراد باید با دانش و اطلاعات صحیح و از طریق صندوقهای سرمایه‌گذاری به این بازار وارد شوند و از کمک گرفتن از سایتهای مجازی و افراد متفرقه جدا دوری کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی