عصر بازار

۵ نکته روحانی در خصوص اشتغال‌زایی جوانان

عصر اعتبار- رئیس جمهور چهارشنبه شب و در ضیافت افطار با جوانان و دانشجویان درباره پنج موضوع تعداد دانشجویان در آستانه ورود به بازار، پنجره جمعیتی کشور، راهکارهای کارآفرینی، تسهیل کردن اعطای تسهیلات به جوانان و کاهش بوروکراسی اداری سخنانی را بیان کرد.

۵ نکته روحانی در خصوص اشتغال‌زایی جوانان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، حسن روحانی گفت: ما کشور و ملتی در کنار پنجره جمعیتی هستیم و تقریبا از نیمه دهه 80 در کنار این پنجره جمعیتی قرار گرفته‌ایم اما متاسفانه 10 سال را از دست داده‌ایم اما باید از فرصت بزرگ 20 ساله که همچنان پیش رو داریم، بهره بگیریم.

    وی به جمعیت دانشجویان در استانه ورود به بازار کار اشاره کرد و گفت: وجود 4 میلیون و 800 هزار دانشجوی مشغول تحصیل در رشته‌های مختلف که 18.5 درصد آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند، سرمایه بزرگی برای کشور است.

    آن طور که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، رئیس جمهوری افزود: ایران اسلامی به لحاظ فارغ‌التحصیلان فنی و مهندسی در رتبه پنجم دنیا قرار دارد و به لحاظ فارغ‌التحصیلان علوم پایه فنی و مهندسی نسبت به کل فارغ‌التحصیلان، در رتبه اول دنیا جای گرفته است.

    روحانی با اشاره به ضرورت توجه دانشگاه‌ها به ایجاد مهارت کارآفرینی در کنار علم و دانش گفت: متاسفانه بروکراسی نظام اداری ما نیز برای کارآفرینی و فعالیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار زیاد است. در کنار پیچ و خم و مجوزهای متعدد، حتی گاهی دیده می شود دولت با بخش‌های نوپا شروع به رقابت می‌کند.

    وی در خصوص ایجاد اشتغال برای جوانان گفت: باید برای حضور فارغ‌التحصیلان در صحنه‌های کار و تلاش، گام برداشت و البته در این عرصه با شناسایی حدود دو هزار و 400 شرکت صاحب صلاحیت‌، این شرکت‌ها از سوی صندوق فناوری و نوآوری مورد حمایت قرار گرفته‌اند و‌ 38 هزار شغل مستقیم در همین چارچوب ایجاد شده و دکتر ستاری اخیرا در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره داشت که درآمدهای این شرکت‌ها به‌ 11 هزار میلیارد تومان رسیده که این حرکت بسیار خوبی است.

    رئیس جمهوری تصریح کرد: در راستای ایجاد تحول در مقررات بانکی، امروز مقررات نوین تحولات بانکی را امضا و ابلاغ کردم؛ مقرراتی که یک سال روی آنها کار شده بود. همچنین در همین راستا به زودی لایحه‌ای را تقدیم مجلس می‌کنیم که امیدوارم مجلس نیز با تصویب آن، راه را در مسیر ایجاد تحول در فعالیت‌های بانک‌ها هموارتر سازد.

    وی اظهار کرد: دولت باید موانع را بردارد، از بوروکراسی بکاهد و بانک‌ها را آماده کند و دانشگاه‌ها نیز باید تحولی را برای کارآفرینی ایجاد کنند و اگر این‌ها دست به دست هم دهند، شاهد تحول بسیار خوبی در کشور برای نسل جوان خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو