عصر بازار

کمک هزینه ازدواج فقط به بیمه شدگان اجباری تعلق می گیرد

عصر اعتبار- معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: کمک هزینه ازدواج فقط به بیمه شدگان اجباری ازدواج اولی ، تعلق می گیرد.

کمک هزینه ازدواج فقط به بیمه شدگان اجباری تعلق می گیرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد حسن زدا ، معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان اجباری ازدواج اولی ، معادل یک ماه مزد یا حقوقشان ، کمک هزینه ازدواج می دهد.

    وی تصریح کرد: اگر میزان حقوق بیمه شده در زمان عقد ، کمتر از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار باشد، مبلغ پرداختی کمک هزینه به میزان حداقل مزد سال و برای حقوق بگیران بالاتر از حداقل دستمزد، معادل یک ماه متوسط حقوقشان محاسبه می شود.

    زدا با اشاره به دیگر شرایط دریافت کمک هزینه ازدواج تاکید کرد: عقد دایم و ثبت ازدواج در دفتر اسناد رسمی، پرداخت حق بیمه به مدت حداقل 720 روز 5 سال پیش از ازدواج و ارتباط شغلی با کارفرما از شرایط تعین شده برای دریافت کمک هزینه هستد.

    معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی افزود: زوج‌های واجد شرایط می توانند با ارائه اصل شناسنامه و تصاویر تمامی صفحات( بیمه شده و همسر)، اصل دفترچه درمانی و عقد نامه، برای دریافت کمک هزینه به شعبه سازمان تامین اجتماعی ، مراجعه کنند.

    گفتنی است که هر یک از زوج‌هایی که به طور جداگانه دارای شرایط مشخص شده باشند مشمول دریافت کمک هزینه خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی