عصر بازار

کارت اعتباری مشکل انباشت کالا در کارخانه‌ها را حل نکرد

عصر اعتبار- نایب رئیس انجمن لوازم خانگی اعلام کرد: کارت اعتباری کالا تأثیری در حل مشکل انباشت لوازم خانگی در کارخانه‌ها نداشته است و رکود در حوزه قطعه‌سازی این صنعت نیز به علت واردات برخی قطعات لوازم خانگی از چین توسط تولیدکنندگان تشدید شده است.

کارت اعتباری مشکل انباشت کالا در کارخانه‌ها را حل نکرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمدرضا درافشار  اظهار داشت: در حال حاضر طرح کارت اعتباری کالا به صورت آزمایشی اجرا می‌شود که با مشکلاتی روبه‌رو است و آنطور که انتظار می‌رفت از این طرح استقبال نشد، زیرا جامعه هدف این طرح، جامعه محدودشده‌ای است که حقوق پایینی دریافت می‌کنند.

    وی ادامه داد: افراد مشمول طرح فروش کالا با کارت اعتباری دارای سقف حقوقی یک و نیم میلیون تومان بودند که این مسئله افراد مشمول این طرح را محدود می‌کرد و هر چند این شرط اخیراً برداشته شده، اما اتفاق خاصی را شاهد نبودیم.

    درافشار با بیان اینکه در حال حاضر بانک‌ها پس از 20 روز مبلغ کالا را به حساب تولیدکننده واریز می‌کنند، گفت: اگر شاغلان نظامی، انتظامی و کارمندان دولت مشمول این طرح شوند، به نفع تولیدکنندگان است و میزان فروش را افزایش خواهد داد، زیرا مشمولان قبلی که بازنشستگان بودند، تمایل زیادی به خرید لوازم خانگی نو ندارند و به همین دلیل، محدود شدن طرح به این افراد کمکی به واحدهای تولیدی نمی‌کند.

    وی با اشاره به اینکه اجرای طرح فروش اعتباری کالا تأثیری در کاهش انباشت لوازم خانگی در کارخانه‌ها نداشته است، اظهار داشت: با توجه به رکود بازار، کارخانه‌ها میزان تولید خود را کاهش دادند که این مسئله تا حدی در کنترل میزان انباشت لوازم خانگی در کارخانه‌ها مؤثر بوده، اما به معنی رونق بازار نیست.

    به گفته نایب رئیس انجمن لوازم خانگی، در حال حاضر کارخانه‌های تولیدکننده لوازم خانگی کوچک با حدود 40 تا 50 درصد ظرفیت خود فعال هستند و بسیاری از کارخانه‌های سازنده قطعات لوازم خانگی تعطیل شده‌اند و یا در معرض تعطیلی قرار دارند.

    وی با اشاره به تعطیلی 2 واحد قطعه‌ساز لوازم خانگی طی ماه‌های اخیر، گفت: قطعه‌سازان وضعیت بدتری نسبت به سازندگان لوازم خانگی دارند، زیرا تولیدکنندگان لوازم خانگی در شرایط فعلی برای کاهش هزینه تولید خود، اقدام به واردات قطعات از چین می‌کنند و همین مسئله به قطعه‌سازان داخلی ضربه می‌زند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو