عصر بازار

بانک های عربستان چقدر به مدیران و کارکنان خود حقوق می دهند؟

عصر اعتبار- دولت عربستان در بیشتر بانک های این کشور سهامدار عمده است و بالاترین حقوق ها را نیز به مدیران این بانک ها می پردازد.

بانک های عربستان چقدر به مدیران و کارکنان خود حقوق می دهند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، ‌سایت "ارقام" یکی از پایگاه‌های مهم اخبار اقتصادی در جهان عرب از سال 2007 میلادی آمار دستمزد و پاداش مدیران و کارکنان فعال در صنعت بانکداری عربستان را منتشر می‌کند. مرور گزارش سه سال اخیر این سایت نشان می دهد بانک "الاهلی" عربستان بیشترین حقوق را به مدیران خود می دهد.

    در گزارش سال 2013  تعداد این افراد 214 نفر است. این افراد در سال منتهی به 2012 هر یک به‌طور میانگین 2.51 میلیون ریال عربستان دستمزد و پاداش دریافت کرده‌اند که چیزی بیشتر از 2.3 میلیارد تومان می‌شود. در گزارش سال 2014 این وب‌سایت تعداد افراد در این پست‌ها یک نفر اضافه شده و به 215 نفر رسیده است. میانگین دستمزد مدیران ارشد بانکی در این سال با افزایش 11 درصدی برای هریک به‌طور میانگین به  2.8 میلیون ریال عربستان رسیده که چیزی بیشتر از 2.5 میلیارد تومان می‌شود. همچنین بر اساس گزارش سال 2015 ارقام تعداد مدیران ارشد با افزایش 19 نفری به 234 نفر رسیده و هریک از این افراد در سال منتهی به 2014 به‌طور میانگین  2.85 میلیون ریال عربستان حقوق و پاداش دریافت کرده‌اند که معادل رقمی بیش از 2.6 میلیارد تومان است. که این رقم تنها میانگین کل مدیران است و به طبع مدیران عامل و اعضای هیات مدیره حقوق و پاداشی به مراتب بالاتر از میانگین  این ارقام را دریافت کرده اند.

    برخی از بانک‌ها مثل بانک الاهلی که در صدر این فهرست قرار دارند از سوی دولت عربستان پایه گذاری شده و دولت در آن بیشترین سهام را دارد در پرداخت دستمزد ها سخاوتمندتر است که شاید دلیل آن این باشد که این کشور اعتقاد دارد باید بهترین مدیران در بخش دولتی فعالیت کنند وبه منظور جذب و وفاداری مدیران متخصص و با تجربه برای رسیدن به بهره وری بالا حقوق و پاداش های خوبی نیزبه آنان پرداخت می کنند. به طور کلی دولت عریستان در اکثریت بانک ها سهامدار است و بانک‌های الانماء، سامبا و الراجحی و نیز العربی‌الوطنی سهم بیشتری در بخش خصوصی و البته نزد شاهزاده‌های عربستان دارد.

    بانک الاهلی در سال 2013 به هر یک از 14 مدیر ارشد خود 5.21 میلیون ریال عربستان معادل به 4.8 میلیارد تومان پرداخت کرده و  نکته‌ جالب در این پرداخت‌ها این است که چیزی نزدیک به 60 درصد مبالغ پرداختی جزو دریافتی‌های متغیر این مدیران بوده است.

    در گزارش سال 2014 بانک الاهلی عربستان همچنان در صدر فهرست پرداخت ها قرار گرفته است و میانگین دریافتی مدیران ارشد این بانک در این سال نسبت به سال گذشته با رشد 26 درصدی به رقم 6.59 میلیون ریال سعودی که چیزی بیش از 6 میلیارد تومان به ازای هر یک از مدیران ارشد می شود، رسیده است. بانک الریاض نیز با حدود 6 درصد افزایش در پرداخت ها در انتهای جدول قرار دارد به هر یک از 25 مدیر ارشد خود در پایان سال 2013،  1.43 میلیون ریال سعودی معادل بیش از 1.3 میلیارد تومان پرداخت کرده است.

    در سال 2015 علی‌رغم کاهش 4 درصدی میانگین دریافتی‌های مدیران ارشد بانک الاهلی عربستان این بانک همچنان بیشترین دستمزدها را به مدیران ارشدش پرداخت کرده است. در این سال مدیران ارشد بانکی عربستان در بانک‌های مختلف به‌طور میانگین ارقامی بین 1.45 میلیون تا 6.34 میلیون ریال سعودی دریافت کرده‌اند که به‌طور میانگین رقمی بین 111 تا 286میلیون تومان در ماه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو