عصر بازار

ایران و پاکستان برای افزایش حجم مبادلات ۵ میلیارد دلاری تلاش می کنند

عصر اعتبار- مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: ایران و پاکستان برای افزایش مبادلات تجاری به سطح پنج میلیارد دلار برنامه ریزی کرده اند و جمهوری اسلامی می تواند تجربیات خود در زمینه راه اندازی بورس کالا و فروش محصولات دراین بورس را به اسلام آباد منتقل کند.

ایران و پاکستان برای افزایش حجم مبادلات ۵ میلیارد دلاری تلاش می کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حامد سلطانی نژاد در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان بورس کالای ایران و بورس کالا پاکستان، افزود: حجم مبادلات تجاری میان ایران و پاکستان اکنون حدود یک میلیارد دلار است که باید به هدف پنج میلیارد دلاری که رئیسان جمهوری دو کشور تعیین کرده اند، افزایش یابد.
    مدیرعامل بورس کالای ایران افزود: امروز در بورس کالای ایران، اوراق مبتنی بر کالا و انواع صکوک (ابزار تامین مالی اسلامی) منتشر می شود که می توان این تجربیات را به طرف پاکستانی منتقل ساخت.
    وی یادآورشد: پاکستان به دنبال راه اندازی تالارهای معاملات محصولات کشاورزی در بورس است که ایران می تواند برای اجرایی شدن این هدف به اسلام آباد کمک کند.
    این مقام مسئول در بازار سرمایه معتقد است: بورس ها به دلیل دسترسی به بازار و فراهم آوردن انواع ابزارهای تامین مالی در گسترش مبادلات اقتصادی می توانند نقش آفرینی کنند.
    سلطانی نژاد بازار صادراتی جذاب برای محصولات ایرانی در پاکستان را یادآور شد و گفت : محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی مانند قیر در پاکستان، بازار خوبی دارند و بر این اساس، بورس های کالای دو کشور می توانند تابلوهای معاملاتی مشترک برقرار کنند.
    مدیرعامل بورس کالای ایران اضافه کرد: برخی محصولات مورد نیاز ایران نیز توسط پاکستان تامین می شود و مبادلات تجاری و کالایی دو طرف می تواند از طریق بورس کالا صورت گیرد.
    بورس های کالای ایران و پاکستان با هدف گسترش تعاملات در بخش بازارهای کالایی، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
    این تفاهمنامه همکاری با حضور محمد فطانت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، توسط حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران و اعجاز علیشاه مدیرعامل بورس کالای پاکستان امضا شد.
    براساس این تفاهمنامه که بین دو کشور به امضا رسید،افزون بر تبادل تجربیات در بخش عرضه محصولات در بورس، در زمینه معاملات کالا به صورت فیزیکی و اوراق بهادار مبتنی بر کالاها، همکاری صورت می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی