عصر بازار

قائم مقام بانک مرکزی خبر داد:

سفر نمایندگان موسسه رتبه بندی فیچ به تهران برای ارزیابی اقتصاد ایران

عصر اعتبار- قائم مقام بانک مرکزی از سفر نمایندگان موسسه رتبه بندی فیچ به تهران خبر داد و گفت: این موسسه فعالیت‌های منظم خود در ارتباط با ایران را از سر گرفته است.

سفر نمایندگان موسسه رتبه بندی فیچ به تهران برای ارزیابی اقتصاد ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، قائم مقام بانک مرکزی ایران گفت نمایندگان موسسه رتبه بندی فیچ اوایل ماه جاری از ایران دیدن کرده اند تا گزارشی در مورد ارزیابی خود از وضعیت اقتصاد این کشور تهیه کنند.
    اکبر کمیجانی که در مصاحبه با بلومبرگ سخن می‌گفت افزود: «موسسه فیچ مرور تحولات در بخش‌های مالی، بانکی و به طور کلی شرایط کلان اقتصاد ایران را آغاز کرده است. این موسسه فعالیت‌های منظم خود در ارتباط با ایران را از سر گرفته است.»
    سخنگوی موسسه فیچ نیز تایید کرد که این موسسه در حال انجام مذاکراتی با ایران است اما از بیان زمان انتشار نخستین گزارش رتبه بندی این موسسه از اقتصاد ایران خودداری کرد.
    کمیجانی در ادامه گفت: «بانک های اروپایی و آسیایی، از جمله بانک‌های بزرگ در حال بازگشت به ایران هستند. برخی بانک‌های متوسط و کوچک به فعالیت‌های خود در ایران شتاب بخشیده‌اند.»
    وی در ارتباط با سیاست‌های دولت ایران در حوزه اقتصاد گفت: برای نخستین با در ربع قرن گذشته تورم در ایران تک رقمی شده است. نرخ سود بانکی نیز از 18 درصد به 15 درصد کاهش یافته و طی هفته جاری نرخ سود تسهیلات بانکی را نیز کاهش داده‌ایم.
    به گفته کمیجانی پیش بینی می شود رشد اقتصادی ایران در سال جاری به 4 تا 4/5 درصد برسد که تا حد زیادی در راستای پیش بینی‌های صندوق بین المللی پول در این باره قرار دارد.
    وی به تصمیم بانک مرکزی برای تک نرخی کردن ارز هم اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی در برنامه دارد نرخ ارز را تا پایان سال جاری ایرانی تک نرخی کند.
    از زمان رفع تحریم‌ها صادرات نفت ایران تقریبا به سطح قبل از تحریم‌ها بازگشته است و شرکت‌های خارجی قراردادهایی را با ایران امضا کرده‌اند. اما بانک‌های خارجی و بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل ترس از محدودیت‌های باقی مانده از ورود به بازار ایران خودداری کرده‌اند.
    کمیجانی در پایان گفت: «ما در حالی که نرخ ارز را مدیریت و هدایت می‌کنیم سیاست‌های مالی و پولی تطابقی را هم به اجرا می‌گذاریم. ما در حال آماده کردن زمینه برای ورود به رشد بالاتر اقتصادی هستیم.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو