عصر بازار

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران مطرح کرد:

مقابله با گرسنگی اولین اقدام در کلنی‌های فقیر

عصر اعتبار- رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران مطرح کرد: مقابله با گرسنگی اولین اقدام در کلنی‌های فقیر است.

مقابله با گرسنگی اولین اقدام در کلنی‌های فقیر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، فرزاد هوشیار  با اشاره به پلاک‌های فقیر در تهران گفت: سعی کردیم که کارگروه‌های توانمندسازی و کارآفرینی در کلنی‌های فقر ایجاد کنیم، خصوصا اینکه این مراکز با محوریت زنان خانواده فعال شود.

    رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: اتفاق دوم فعال سازی مراکز کوثر با محوریت زنان سرپرست خانوار بوده که تاکنون 120 مرکز ایجاد شده، مرکزی کاملا زنانه زیر نظر مشاور شهردار در زمینه بانوان در کل تهران.

    وی با اشاره به اقدامات دیگر نیز گفت: راه اندازی شرکت های تعاونی درمحلات فقیر از دیگر اقدامات ماست. 350 شرکت تعاونی محلی ثبت کردیم که 6000 نفر در قالب این شرکت ها فعالیت می کنند و یکی از هدفگذاری های ما در کلنی های فقیر است.

    هوشیار تاکید کرد: اما اولین فعالیت ما در این کلنی های فقیر مقابله با گرسنگی است. کمپین یه لقمه مهربانی یک سال است راه اندازی شده و به صورت مستمر فعالیت می کند، غذاها و پول نقد مردم جمع آوری می شود و در محرم پارسال 50هزار پرس غذا در تهران جمع آوری کردیم. در ماه رمضان هم استقبال خوبی داشت.

    وی در پاسخی با محوریت کودکان کار و اقدامات این سازمان درباره آن‌ها گفت: برای شکل گیری سکونت گاه های غیررسمی در کلانشهرها، دلایل زیادی وجود دارد. در این جا کودک، کارکرد کودکی را ندارد بلکه ابزاری است در حوزه اقتصاد خانواده و حتی متاسفانه به این منظور تولید می شود. شما پدری متولد 67 می بینید که 10 11 تا بچه دارند، برای ایجاد درآمد.

    هوشیار گفت: بزرگترین مسئله ما گسترش سکونت های غیررسمی و اتباع خارجی است. 60درصد کودکان کار که در مدارس ما ثبت نام شدند کودکان اتباع هستند که نمی توانستد در مدارس عادی ثبت نام کننند.

    رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: کودکان به عنوان کارگران کوچک در تمام دنیا وجود دارد که اخیرا این آمار چند برابر هم شده است که جای نگرانی دارد. راهبری کودکان کار در کلان شهرها چیزی نیست که اختراع شده باشد.

    وی افزود: ما با مشاغلی که به آن ها مشاغل زیرزمینی نام برده می شود مخالفیم. جمع کردن کودکان از سر چهارراه ها آسیبی دارد و آن این است که جذب مشاغل زیرزمینی می شوند که اتفاقات بدتری برای آن ها رقم می خورد. البته این به آن معنا نیست که اجازه دهیم بچه ها سر خیابان کار و گدایی کنند.

    هوشیار ادامه داد: اما نوع برخورد مردم با کودکان کار و خیابان تعیین کننده است. شیوه برخورد نیاز به تحقیق و مطالعه دارد و الان برزیل یکی از موفق ترین کشورها در این زمینه است که مداخلات مردم نهاد دارد. آموزش، توانمندسازی و حتی ایجاد شغل مناسب می تواند کمکی موثر به کودکان کار باشد.

    وی اضافه کرد: کارشناسان و فعالان این حوزه معتقدند حتی اگر پدر و مادر کودک بد باشند باز هم حضور در خانواده بهترین گزینه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو