عصر بازار

رشد شاخص بورس از مردادماه

احتمال کاهش سود بانکی تا ۱۲ درصد

عصر اعتبار- یک تحلیل گر بازار سرمایه از احتمال رشد شاخص کل بورس از مردادماه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کاهش دوباره سود بانکی تا ۱۲ درصد در دستور کار است، صندوق های سرمایه گذاری در بازار سرمایه ناچارند سود خود را کاهش دهند و در نتیجه، شاهد ورود نقدینگی های جدید به بازار سرمایه خواهیم بود.

احتمال کاهش سود بانکی تا ۱۲ درصد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، شاخص کل بورس در هفته گذشته نوسان چندانی نداشت و پرونده کاری هفته گذشته بازار سرمایه، در مجموع با رشد هفتگی 296 واحدی بسته شد.
    شاخص کل بورس در روز شنبه هفته گذشته کار خود را با رقم 73 هزار و 644 واحد آغاز کرد و در روز چهارشنبه با ثبت رقم 73 هزارو 940 واحد به پایان رساند.
    در روز سه شنبه گذشته، شاخص کل با رشد 447 واحدی به کانال 74 هزار واحدی وارد شد اما در روز چهارشنبه با افت 250 واحدی به کانال 73 هزار واحدی بازگشت.
    مهدی بزرگی تحلیل گر بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت نوسان شاخص بورس در هفته گذشته، افزود: رشد و افت شاخص بورس در هفته ای که گذشته تحت تاثیر عوامل تکنیکال بود و هیچ علت بنیادی در آن دخالت نداشت.
    وی با بیان اینکه شاخص کل بورس در هفته کاری منتهی به یکم تیرماه به کف کانال (پایین ترین میزان قیمت) رسید و در نتیجه صعودی کوتاه مدت داشت، ادامه داد: در هفته گذشته، شاخص کل بورس با رشد خود به سقف کانال (بالاترین میزان رشد) برخورد کرد و به همین دلیل در روز چهارشنبه، دچار افت 250 واحدی شد.
    این تحلیل گر بازار سرمایه درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر فعالیت بازار سرمایه، گفت: کاهش نرخ سود بانکی، تاثیر عمده ای بر رشد شاخص نداشته است، زیرا اکنون برخی صندوق های سرمایه گذاری، نرخ سود زیادی را پرداخت می کنند که برای سرمایه گذاران جذابیت دارد.
    وی افزود: حجم معاملات بازار سرمایه در روزهای اخیر، رشد چندانی نداشته است که نشان می دهد سرمایه های جدیدی به علت کاهش نرخ سود بانکی وارد بورس نشده است.
    این تحلیل گر بازار سرمایه درباره روند حرکت شاخص بورس در هفته جاری نیز گفت: با توجه به رشد شاخص در هفته گذشته و رسیدن به سقف تکنیکال، احتمالا روند حرکت شاخص در هفته پیش رو، نزولی خواهد شد.
    این کارشناس بازار سرمایه یادآورشد: شاخص کل بورس، توان عبور از مقاومت های پیش رو را ندارد و اکنون اخبار بنیادی که حرکت صعودی شاخص را حمایت کند، وجود ندارد.
    وی ورود شاخص کل بورس به روند نزولی را یادآور شد و اضافه کرد: شاخص کل بورس از نیمه فروردین ماه امسال در کانال نزولی قرار گرفته و به نظر می رسد که تا مردادماه نیز ادامه داشته باشد.
    این تحلیلگر بازار سرمایه اضافه کرد: بر اساس تحلیل تکنیکال، روند نزولی شاخص کل تا اوایل مردادماه ادامه می یابد و سپس وارد مدار رشد خواهد شد.
    بزرگی، به گشایش های صنعت بانکداری در هفته های آتی اشاره کرد و گفت: مجلس دهم دو تبصره ای که مجلس نهم از قانون بودجه حذف کرده بود را دوباره تصویب کرد که با اجرایی شدن آنها، فعالیت بانک ها بهبود می یابد.
    وی افزود: مصوبه های مجلس دهم درباره افزایش سرمایه بانک ها و پرداخت بدهی دولت به بانک ها، سبب می شود رقابت ناسالم بانک ها برای جذب سپرده ها از طریق افزایش سود بانکی، متوقف شود.
    بزرگی، درباره وضعیت انتشار گزارش های سه ماهه مجامع شرکت های بورسی نیز گفت: گزارش های شرکت ها همچنان خنثی خواهند بود و در آنها هیچ مطلب جالب توجهی که تعیین کننده باشد، وجود نخواهد داشت.
    این کارشناس بازار سرمایه یادآورشد: در هفته های اخیر، اتفاق بنیادی چشمگیری رخ نداده که بخواهیم تاثیر آن را در گزارش های سه ماهه شرکت ها شاهد باشیم.
    تحلیل وضعیت بازار سرمایه به دو روش «تحلیل تکنیکال و بنیادی» انجام می شود؛ تحلیل تکنیکال یا فنی، روشی برای پیش‌ بینی قیمت‌ها در بازار سرمایه از طریق مطالعه وضعیت گذشته بازار و حرکت شاخص است. اما تحلیل بنیادین شامل تحلیل گزارش های مالی و سلامت مالی شرکت، مدیریت و امتیازات رقابتی، رقبا و بازارهای مربوطه‌ است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو