عصر بازار

هشدار وزیر ارتباطات به بانک‌ها

عصر اعتبار- بهره بالای بانکی و دشواری‌های متعدد دیگری که بر سر راه دریافت وام بانکی وجود دارد موجب شده بسیاری از شرکت‌های حوزه ICT عطای دریافت وام را به لقای آن ببخشند.

هشدار وزیر ارتباطات به بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بحث بهره‌های بالای بانکی موضوع تازه‌ای نبوده و تنها به یک حوزه نیز مربوط نمی‌شود اما به هر صورت رویکرد بانک‌ها و اقدام آنها برای سرمایه‌گذاری از طریق ایجاد شرکت‌های مختلف به جای اعطای تسهیلات به فعالان حوزه بحث‌های متعددی به همراه داشته است.

    در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز بانک‌های مختلف طی این سال‌ها به ایجاد شرکت‌هایی پرداخته و از این طریق به دنبال بهره‌برداری مالی از این بازار هستند، موضوعی که واکنش وزیر ارتباطات را نیز به دنبال داشته است.

    محمود واعظی اخیرا در جمع فعالان بخش خصوصی به انتقاد از این روند پرداخته و اظهار کرد: اکنون بانک‌ها به نوعی رقیب بخش خصوصی شده‌اند و به جای این‌که به وام‌دهی به شرکت‌های خصوصی بپردازند، شرکت‌های هلدینگی خاص خود را راه‌اندازی می‌کنند که این اقدام درستی نیست، اما ما تنها می‌توانیم به آنها توصیه کنیم از چنین اقدامی بپرهیزند.

    وی با تاکید مجدد بر لزوم فعالیت مناسب بانک‌ها در عرصه ارائه‌ی وام عنوان کرد: ما بارها به بانک‌ها هشدار داده‌ایم هیچ‌گاه بخش خصوصی در هیچ‌ کجای دنیا کل سرمایه کار را نمی‌آورد و بخش قابل توجهی از این سرمایه از طریق وام‌های بانکی تشکیل می‌شود، اما اکنون تمام بانک‌ها به راه‌اندازی شرکت‌های مختلف اقدام کرده و به شکل ضربدری به شرکت‌های یکدیگر وام می‌دهند که البته رییس جمهوری هم بارها تاکید کرده که باید جلوی این اقدام گرفته شود.

    واعظی افزود: اکنون با توجه به اینکه بانک‌ها نمی‌توانند به شرکت‌های زیرمجموعه خود وام دهند معمولا به شکل ضربدری به یکدیگر وام داده و خود به شکل مستقیم وارد سرمایه‌گذاری در عرصه‌های متعدد می‌شوند. اما اگرچه بانک‌ها فکر می کنند به این شیوه سود بیشتری خواهند داشت اما اگر به جای ورود مستقیم به عرصه به شرکت‌های فعال وام دهند نیز قطعا متضرر نخواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو