عصر بازار

افزایش میانگین ۳۵۰ هزار تومان به حقوق فرهنگیان با طرح رتبه‌بندی

عصر اعتبار- وزیر آموزش و پرورش گفت: استخدام ۲۰۰ هزار نفر در آموزش و پرورش در دولت قبل آن هم در ۴ سال، مشکلاتی برای ما به وجود آورده است و برخی استان‌ها هنوز ادعا دارند که ردیف‌های استخدامی آنها در جای دیگری به کارگرفته شده است.

افزایش میانگین ۳۵۰ هزار تومان به حقوق فرهنگیان با طرح رتبه‌بندی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در پنجمین جلسه دوره‌ای با معاونت‌های حوزه ستادی در جمع مدیران معاونت توسعه و مدیریت و پشتیبانی، اظهار کرد: تنها دوره‌ای که آموزش وپرورش کاهش نیرو داشته است در سال اخیر دولت تدبیر و امید بوده است، چرا که همیشه پرسنل آموزش و پرورش روبه افزایش بوده است.

    وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: استخدام 200 هزار نفر در دولت قبل آن هم طی 4 سال مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است و برخی استان‌ها هنوز ادعا دارند که ردیف‌های استخدامی آنها در جای دیگری به کار گرفته شده است.

    وی با اشاره به اجرای نظام رتبه بندی حرفه‌ای خاطرنشان کرد: در این طرح به طور میانگین 350 هزار تومان افزایش حقوق کارمندان را شاهد بودیم که در مقایسه، هیچ دولتی ظرف 3 سال چنین افزایش را نداشته است و 750 هزار نفر از مزایای این طرح استفاده کردند.

    فانی در ادامه اظهار کرد: همواره تلاشمان براین است تا بین فعالیت هایمان با سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و هم چنین سند تحول و برنامه تقدیمی وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی تناظر برقرار شود.

    وی به خدمات رفاهی فرهنگیان اشاره کرد و افزود: خدمات خوبی در حوزه درمانی و رفاهی به همکاران ارائه می‌شود که در حوزه درمانی گاهی بدون سقف هزینه می‌شود و کمتر کسی به این خدمات اشاره می‌کند، اما اگر در جایی کمبودی باشد آن را فریاد می‌زنند.

    وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حساسیت و اهمیت معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی بر لزوم سرعت و دقت در امور تأکید و خاطرنشان کرد: گاهی مشاهده می‌شود، کارها تا حدی کند صورت می‌گیرد که این امر موجب می‌شود آن کار موضوعیت خود را از دست بدهد و به همین دلیل باید همکاران این معاونت در پاسخ به نامه‌ها و گزارش‌ها سرعت و دقت را مورد توجه قرار دهند.

    وی به لزوم پیگیری مجدانه و دلسوزانه امور مردم اشاره و تصریح کرد: آموزش و پرورش بیشترین کارکنان دولت را دارد، برخلاف رویه گذشته تنها در آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید، افزایش کارکنان این وزارتخانه را شاهد نبودیم و امید داریم با استمرار این شیوه و اجرای سیاست استخدام از بوم تا بوم به یک تعادل و توازن در نیروی انسانی به عنوان یک خدمت زیربنایی برسیم.

    عضو کابینه تدبیر و امید اظهارکرد: مراقبت و جلوگیری از هرگونه فساد مالی و اداری توصیه ای جدی است، زیرا یکی از جاهایی که به دلیل نوع فعالیت مأموریت امکان وقوع فساد مالی و اداری وجود دارد معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی است که باید دقت کنیم تا صلاحیت شغلی و حرفه‌ای را آموزش وپرورش را افزایش دهیم.

    فانی با اشاره به اهمیت رازداری شغلی خاطرنشان کرد: ما باید نسبت به اسناد و منابع رازدار شغلی و سازمانی را رعایت کنیم تا مبادا مورد سوء استفاده دیگران قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی