عصر بازار

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۵۶)

تاثیر خروج انگلستان از اتحادیه اروپا بر اقتصاد ایران

عصر اعتبار- رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران معتقد است خارج شدن انگلستان از اتحادیه اروپا (بروکسیت) تاثیری در اقتصاد ایران ندارد و این تاثیر در روابط اقتصادی میان انگلستان و اتحادیه اروپا مشاهده خواهد شد که حجم آن بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار است.

تاثیر خروج انگلستان از اتحادیه اروپا بر اقتصاد ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فریال مستوفی  با بیان این که خروج انگلستان از اتحادیه اروپا تاثیری در روابط اقتصادی و تجاری ایران با این کشور ایجاد نخواهد کرد اظهار کرد: اثر این خروج در روابط انگلستان با اتحادیه اروپا خواهد بود که بیش از 500 میلیارد دلار حجم روابط شان است و این اتفاق می‌تواند این سطح روابط بین انگلستان و اتحادیه اروپا را تحت تاثیر قرار دهد.

    وی افزود:‌ در وضعیت فعلی مشخص نیست که قوانین اقتصادی انگلستان بعد از جدایی چه تغییراتی خواهد کرد. اینکه آیا قوانین تجاری آن‌ها به سمت تسهیل شدن حرکت می‌کند یا اینکه قرار است سخت گیری های بیشتری به وجود آید هنوز مشخص نیست.

    او اضافه کرد: اما شرایط جدید تغییری در روابط تجاری و اقتصادی ایران با انگلستان ایجاد نخواهد کرد، چرا که تا قبل ازاین رای گیری انگلستان قوانین تجاری اتحادیه اروپا را دنبال می‌کرده است و اکنون که از اتحادیه خارج شده طبق قوانین خود عمل می‌کند و در خصوص رفت آمد و دانشجویان یا تجار هم تغییری در نحوه اخذ ویزا ایجاد نشده است، چون انگلستان پیش از خروج از اتحادیه اروپا تحت ویزای شینگن نبود.

    وی با بیان اینکه خروج از انگلستان از اتحادیه اروپا نتایج منفی برای اقتصاد این کشور در پی خواهد داشت، عنوان کرد: در چنین مسائلی مثل خروج یا ماندن در اتحادیه اروپا بهتر است افرادی که کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی هستند نظر بدهند تا اینکه افردا عادی رای بدهند. درحال حاضر حتی ممکن است اسکاتلند و ایرلند شمالی از بریتانیا جدا شوند و این اتفاق به لحاظ اقتصادی به نفع انگلستان نخواهد بود؛ ‌همان طور که اکنون شاهد افت قیمت پوند در بازارهای جهانی هستیم.

    رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: بر اساس قوانین انگلستان اگر در یک همه پرسی مشارکت کمتر از 75 درصد باشد و آرا بیشتر کمتر از 60 درصد - مانند همه پرسی اخیر بریتانیا - باشد امکان تجدید آن وجود دارد اما با توجه به وضعیتی که به وجود آمده است، اتحادیه اروپا  به شدت به دنبال این است که انگلستان هر چه زودتر از اتحادیه خارج شود.

    مستوفی افزود: با اینکه انگلستان واحد پولش یورو نبود و تحت ویزای شینگن  هم قرار نداشت، قبل از همه پرسی اکثر کشورهای اتحادیه اروپا از ماندن انگلستان در اتحادیه اروپا استقبال می‌کردند، چون به لحاظ اقتصادی در اتحادیه اروپا تاثیر گذار بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو