عصر بازار

داعش سکه طلا ضرب کرد +عکس

عصر اعتبار- یک منبع آگاه از عشایر موصل گفت گروه تروریستی داعش، سکه طلای جدیدی را به نام خود ضرب و به بازار شهر تزریق کرده است.

داعش سکه طلا ضرب کرد +عکس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از قدس‌آنلاین، این سکه طلا با واحد پول دینار و با عیار 21، 25.4 گرم وزن دارد. ارزش این سکه معادل 140 دلار امریکا و 187 هزار دینار عراقی است.

    القدس العربی نوشت: گروه تررویستی داعش که از حدود یک سال قبل ضرب این سکه طلا را آغاز کرده است تلاش می کند تمام معاملات خود را با این سکه انجام داده و رفته رفته آن را جایگزین پول داخلی عراقی و دلار امریکا کند.

    این منبع آگاه طی تماسی با پایگاه اینترنتی یادشده خاطرنشان کرد: "داعش"، پول جدید خود را به بورس اصلی موصل از جمله بورس "دروازه سنجار" و بورس "دروازه سرای" تزریق کرده است.

    وی گفت: بازرگانان به ویژه صرافان و بازرگانان مواد پر مصرف، منتظر دستور العمل جدید برای استفاده از پول جدید در معاملات خود هستند. مردم نیز شروع به تهیه و خرید این سکه از بازار کرده اند.

    گروه تروریستی داعش با توزیع اطلاعیه هایی نسبت به قاچاق یا صدور طلا به خارج از محدوده اشغال شده، هشدار داده است. این گروه تهدید به مصادره طلای آماده قاچاق به هر مقداری که باشد کرده است.

     

    این منبع آگاه گفت "داعش" از حدود یک سال پیش اقدام به خروج بی سر و صدا و آرام ارز و طلا از بغداد و اربیل و انتقال آن به موصل کرده است و این کار را تا زمان قطع مسیرهای ارتباطی موصل با خراج از این شهر ادامه می داده است.

    گروه تروریستی داعش از زمان اشغال موصل از حدود دو سال پیش در بیشتر موارد در معاملات خود از دلار امریکا استفاده می کرد.

    خالد الحدیدی، یکی از ساکنان موصل نیز در تماس با پایگاه "القدس العربی" گفت اطلاعیه ای را که "داعش" درباره سکه طلا توزیع کرده، دیده است.

    وی گفت: بسیاری از مردم که بازرگان هم نیستند اقدام به خرید دینار طلا کرده اند. مسئولین گفته اند این واحد پول جدید البته به طور آزمایشی بین اهالی به گردش درآمده است تا مراکز تجاری شهر آن را بشناسند و سرمایه داران و بازرگانان نیز فرصت دستیابی به آن را پیدا کنند و به عبارتی کسی از تزریق ناگهانی این پول به بازار ضرر نکند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی