عصر بازار

اگر بورس رونق پیدا نکند؛

دلار، طلا و ملک مقصد بعدی سپرده‌های بانکی

عصر اعتبار- بهرامی ارض اقدس گفت: با بیان اینکه کاهش نرخ سود تسهیلات جذاب شدن سایر بازار‌ها را به همراه دارد گفت: با کاهش نرخ سود تسهیلات سود فعالیت‌های تولیدی افزون خواهد شد و سرمایه گذاران سرمایه‌های خود را به سمتی می‌برند که که سود بیشتری عایدشان شود.

دلار، طلا و ملک مقصد بعدی سپرده‌های بانکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، مشاور معاون اجرایی رییس جمهور در مورد کاهش نرخ سود تسهیلات همسو با نرخ سپرده بانک‌ها اظهار داشت: تصمیمی که شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش نرخ سود تسهیلات اتخاذ کرد تصمیم درستی بود.

    وی افزود: تعیین نرخ سود 15 درصدی به سپرده گذاران بر اساس تصمیم جمعی بانک‌ها بوده است و کاهش نرخ تورم و تداوم و پایداری آن نویدبخش این موضوع است که یک فاصله منطقی بین سود سپرده بانک‌ها و تورم برقرار شده است.

    مشاور معاون اجرایی رییس جمهور در ادامه خاطر نشان کرد: البته نرخ سود برای سپرده‌گذاران بلافاصه کاهش یافت و باید انتظار داشت نرخ سود تسهیلات نیز ( 18 درصدی ) به فوریت اجرایی شود اما در این خصوص بعضا با چسبندگی‌هایی مواجه هستیم.

    وی با بیان اینکه کاهش نرخ سود، جذاب شدن سایر بازار‌ها را به همراه دارد گفت: با کاهش نرخ سود تسهیلات سود فعالیت‌های تولیدی افزون خواهد شد و سرمایه‌گذاران سرمایه‌های خود را به سمتی می‌برند که که سود بیشتری عایدشان شود.

    بهرامی ارض اقدس تصریح کرد: بهترین مسیر برای جذب سرمایه‌های کوچک و بزرگ در فعالیت‌های تولیدی، بازار سرمایه و بورس است و سرمایه داران و صاحبان منابع مالی که در گذشته پول‌شان را در بانک‌ها سپرده می‌کردند از این پس می‌توانند متناسب با علاقه‌ای که دارند در رشته‌های صنعتی و با پیش بینی بازار در رشته‌های مختلف تولیدی سرمایه گذاری کنند.

    وی گفت: خوشبختانه بورس ما در تنوع شرکت‌ها و حوزه‌های تولیدی می‌تواند پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ای باشد.

    مشاور معاون اجرایی رییس جمهور افزود: اگر ما جذابیتی برای بورس و فعالیتهای تولیدی فراهم نکنیم این سرمایه‌ها جذب بازارهای موازی (دلار، طلا و ملک) خواهد شد و طبیعی است اگر به سمت بازارهای دیگر برود موجب اختلال در کنترل تورم خواهد شد و تبعات دیگری را به دنبال دارد.

    وی با بیان اینکه خروج سرمایه از شبکه بانکی باید مورد مراقبت و رصد و پایش قرار گیرد گفت: باید تلاش شود تا از هدایت سرمایه‌ها به بازارهای ثانوی جلوگیری شده و با تدبیر مناسب اطمینان لازم به صاحبان سرمایه داده شود تا فعالیت‌های تولیدی سود بیشتری را نصیب فعالان بازار خواهد کرد زیرا خرید ارز، زمین و سرمایه گذاری در مؤسسات فاقد مجوز، ریسک سرمایه را به دنبال دارد و مشکل آفرین است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو