عصر بازار

معاون وزیر کار اعلام کرد

پیش‌بینی حقوق کارگری منطبق بر بخش‌های تورمی

عصر اعتبار- معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از اهداف مهم و بنیادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صیانت از حقوق کارگران برای کارفرمایان است.

پیش‌بینی حقوق کارگری منطبق بر بخش‌های تورمی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، جمشید تقی زاده در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، صیانت از حقوق کارگران برای کارفرمایان را یکی از اهداف مهم و بنیادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و اظهار کرد: در عین حال که امنیت شغلی کارگران را مد نظر دارد، امنیت اقتصادی کارفرمایان نیز مد نظر قرار دارد و بهترین برنامه‌ها را در دولت تدبیر و امید تدوین کرده است.

    وی گفت: از جمله این برنامه‌ها انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت صنایع است که مسائل و مشکلات مراکز تولیدی را یکی پس از دیگری حل می‌کند تا کارگران در امنیت شغلی ویژه‌ای به سر برند و از طرفی مجموعه کارفرمایی از این نقش حمایتی بیشتر بهره‌مند شوند.

    تقی‌زاده عنوان کرد: برنامه‌های دولت در بخش‌های مختلف فقر توسط این وزارتخانه در شورای عالی رفاه مطرح شده است که عمدتا نظام کارگری در بخش‌های فقر مسکن، فقرغذایی و بخش‌های بیمه‌ای مطرح بوده است و به عنوان یکی از وزارتخانه‌های پر کاری است که در دولت تدبیر و امید شروع به کار کرد.

    معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: علیرغم اینکه در بخش‌های کشوری این نقش ویژه‌تر دیده می‌شود، در استان مرکزی با توجه به اینکه منطقه صنعتی است، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حمایت بخش کارفرمایی و کارگری تدابیر ویژه‌ای اندیشیده که مهمترین مشکلات کارگری و کارفرمایی استان مد نظر قرار خواهد گرفت.

    وی اظهار کرد: مهمترین نقشی که دولت در سه سال گذشته ایفا کرده است عمدتا حقوق کارگری را منطبق بر بخش‌های تورمی پیش‌بینی کرده است که در دولت‌های قبل این نگاه به صورت ویژه برای کارگری مد نظر نبوده است.

    تقی‌زاده گفت: هر چند که حقوق را در خور شان نظام کارگری نمی‌دانیم، اما در بخش‌های برابر با نرخ تورم، حقوق کارگری پیشرفت‌های خوبی را داشته است.

    معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در شورای عالی رفاه و کمیسیون اجتماعی مجلس رشد حقوقی کارگران مد نظر قرار گرفته است مادامی که این دو مجموعه به یک اجماع مناسب برسند و  نظام کارفرمایی بتواند تولید را به اوج خود برساند قطعا نظام کارگری هم از این حقوق مکتسبه خوب برخوردار خواهند بود و این در حالی است که شورای عالی رفاه تصمیمات خود را در ماه‌های آینده خواهد گرفت و به سمع و نظر کارگران و کارفرمایان می‌رساند.

    وی گفت: دولت یازدهم با وجود همه محدودیت‌ها و تنگناها گام‌های بزرگ کارشناسی و هدفمند را با راهبری وزیری فرهیخته، اخلاق‌مدار و کاردان در راس هرم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برداشته شده است و رویکرد مسئولان به مقوله رفاه به عنوان یک استراتژی و تدبیر برای جامعه است وسیاست رفاهی را جزو حقوق مردم می‌داند.

    تقی‌زاده با اشاره به انتصاب آبائی به عنوان سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: لازم است که حتما نظر و دیدگاه‌های مخالفان و انتقادهای ارزشی آنها را در نظرگرفته شود و خود را مقید به گزارش‌دهی منظم کنند.

    وی افزود:  امیدوارم با توجه به برنامه‌های دولت در زمینه فقر و برنامه‌ریزی برای تعدیل در شورای عالی رفاه تصمیماتی که مبنی بر فقر آموزشی با هدف کودکان بازماده از تحصیل، فقر غذایی با برنامه حمایت غذایی هدفمند مبارزه با سوء تغذیه، فقر مسکن، فقر معلولان، فقر درمان…نهادینه شده است که قطعا در برنامه کاری سرپرست این اداره کل قرار خواهد گرفت.

    تقی‌زاده گفت: ایجاد و به روز رسانی بانک اطلاعات استانی را مد نظر قرار دهند و برنامه جامع و کاربردی در خصوص حمایت از آسیب‌دیدگان را تدوین و بهبود فضای کسب و کار و توسعه اشتغال را مد نظر داشته باشند.

    شکرالله حسن‌بیگی نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه کار و کارگری در اسلام اظهار کرد: اسلام اهمیت ویژه‌ای را برای کار و کارگری قائل شده است که تفسیر بعضی آیات و روایات متعدد در مورد اهمیت کار و کارگری بیان‌گر این مطلب است که در آموزه‌های دینی ایجاد شغل، کسب روزی، تامین خانواده … دارای ارزش است.

    معاون سیاسی‌امنیتی استانداری مرکزی گفت: امروز کارگران در جامعه باعث افتخار هستند به خصوص در استان مرکزی به عنوان باوفاترین قشر در این صنف با تمام مشکلات کار می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو